۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85446013
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر لبنانی: عملیات «وعده صادق» آسمان اراضی اشغالی را غرق پهپاد و موشک کرد

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر لبنانی به واکاوی عملیات وعده صادق پرداخت و گفت: احدی نمی‌تواند منکر این شود که پاسخ ایران به رژیم اسرائیل، حریم هوایی سرزمین های اشغالی را برای چند ساعت غرق در پهپاد و موشک کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، معن بشور تحلیلگر لبنانی در رای الیوم نوشت: نخست باید درباره عملیات وعده صادق ایران علیه اهداف نظامی اسرائیلی گفت که تهران به وعده ای که مقامات آن و در راس آنها امام خامنه‌ای در واکنش به جنایت ترور چند تن از فرماندهان سپاه انقلاب اسلامی در کنسولگری ایران در «المزه» دمشق داده بودند، عمل کرد. همچنین این عملیات واکنش به همه تحرکاتی بود که در آن توان ایران مورد تردید قرار گرفته بود.

دوم : به هر اندازه تل آویو و واشنگتن به دنبال کاستن از نتایج این عملیات برآمدند، احدی نمی‌تواند منکر آن شود که عملیات نظامی ایران، حریم هوایی رژیم صهیونیستی را برای چند ساعت غرق در پهپاد و موشک و رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

سوم: این عملیات ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم و فتنه های ۴۵ سال گذشته، توان نظامی مهم و پیشرفته ای دارد و دشمنان ایران متوجه توان تهران برای واکنش نشان دادن در رویارویی های آتی شدند.

چهارم : واکنش تمام کشوری بود که به متحدانش تکیه نداشت و این برعکس تحلیل هایی بود که گفته می‌شد، ایران از طریق متحدانش در منطقه واکنش نشان خواهد داد.

پنجم: این واکنش ایران در بالا بردن روحیه جهان عرب و جهان اسلام چشمگیر بود، به ویژه در فلسطین و غزه که می‌توان جشن و شادی به راه افتاده را مشاهده کرد.

ششم: عملیات وعده صادق معادله جدیدی در درگیری میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی ایجاد کرد که واکنش به هر حمله این رژیم علیه ایران از داخل جمهوری اسلامی و نه از طریق متحدان تهران در محور مقاومت، خواهد بود.

هفتم: واکنش ایران حساب شده و با در نظر گرفتن اوضاع منطقه‌ای و بین المللی بود. نه به گونه ای واکنش نشان داد که اوضاع از کنترل خارج شود و نه اینکه اصلا واکنشی نشان ندهد.

هشتم: واکنش ایران الگویی شد تا جهان عرب و جهان اسلام به آن توجه کنند و اینکه امکان رویارویی نظامی با رژیم صهیونیستی و پیروزی بر آن وجود دارد، در صورتی که همدلی و وحدت کلمه و آزادی از یوغ آمریکا و ناتو وجود داشته باشد.

نهم: واکنش های غربی اوج روابط میان غرب و رژیم صهیونیستی را نشان داد که به دنبال ائتلاف بین المللی حمایت از این رژیم است، مشابه ائتلاف قبلی که علیه عراق، سوریه، لیبی و یمن شکل گرفت.

دهم: عملیات تاریخی وعده صادق مکمل عملیات تاریخی طوفان الاقصی بود که باید از آن به نفع توقف کشتار جمعی در غزه و آزادی قدس و مسجدالاقصی و سایر مقدسات در اراضی اشغالی بهره برد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha