۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 85446153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاجیکستان در اقدامی متقابل نظام روادید را برای اتباع ترکیه اجرا کرد

تهران- ایرنا- تاجیکستان در اقدامی تلافی‌جویانه از ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) برای اتباع ترکیه نظام روادید را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از آسیاپلاس، وزارت‌ خارجه تاجیکستان اعلام کرد: با استناد به فرمان دولت جمهوری تاجیکستان مورخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴ ( ۹ فروردین)، به منظور اجرای اصل عمل متقابل، از ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ (یکم اردیبهشت)، نظام روادید برای دارندگان گذرنامه‌های عمومی ترکیه اعمال خواهد شد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: شهروندان ترکیه می‌توانند ویزای جمهوری تاجیکستان را در سفارتخانه ها و کنسولگری‌های خارج از کشور دریافت کنند.

پیشتر ترکیه، شهروندان تاجیکستان که دارای گذرنامه عادی هستند را مشمول نظام روادید کرده بود. در حالیکه شهروندان تاجیکستان می توانستند بدون ویزا وارد ترکیه شوند و تا ۹۰ روز در آنجا اقامت کنند.

فرمان نظام روادید توسط رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه امضا شد. این سند در روزنامه رسمی دولت ترکیه منتشر و از لحظه انتشار لازم الاجرا شد.

اکنون شهروندان جمهوری تاجیکستان باید قبل از سفر از نمایندگی دیپلماتیک ترکیه ویزا دریافت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاجیکستان پیشتر گفته بود که هیچ اطلاعیه‌ رسمی از طرف ترکیه در رابطه با برقراری نظام روادید برای تاجیک‌ها دریافت نکرده است با این حال دوشنبه در حال آماده‌سازی اقدامات تلافی‌جویانه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha