هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وهشتم فروردین به ابلاغ سند تحول وتعالی قوه قضاییه،بررسی زورگیران اتوبان صدر،هشدار شبکه شاد به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات، تدوین سند سلامت روانی جامعه،بهره‌برداری از ۵طرح اشتغالزایی خرد،تعطیلی بیش از پنج هزار مرکز درمانی غیرمجاز،کشف محموله شیشه و تریاک ولزوم شفافیت در زنجیره تولید،مصرف وفروش نفت پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

برف بهاری مصداق تغییر اقلیم/بارش‌های اخیر شدت خشکسالی در کشور را کاهش نداد

بهمن و اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ بارندگی‌های خوبی در برخی از نقاط کشور داشتیم و موجب شد تا وضعیت آبی در ۱۰ استان بهبود یابد و شرایط آبی دو رودخانه کرخه و کارون هم بهتر شود اما این به منزله عبور از تنش خشکسالی در کشور نیست.

تا چند سال گذشته شاید همین تا ۱۰ سال پیش فصل ها به طور مرتب سرجای خودشان بودند، بارش های پاییزی همراه با سرد شدن روز به روز و گام به گام هوا امری طبیعی بود، کم کم درختان زرد و برگ ها با افتادن بر روی زمین نوید فصلی هزار رنگ را می دادند و به مرور شاخه های درختان لخت و عاری از برگ می شدند، می فهمیدی که پاییز رو به پایان است و حالا دیگر وقت رسیدن ننه سرما شده است، زمستان فرا می رسید؛ لباس های گرم از کمدها بیرون می آمد و فضای خانه پر از بوی نفتالینی می شد که مادر بهار سال قبل میان لباس ها گذاشته بود تا بید نزنند، آن سالها اینطور نبود که به آسمان نگاه کنی و منتظر بارش برف باشی، اینکه بخوابی و صبح حیاط خانه پر از برف باشد امری عادی بود، در پایان زمستان کوه ها مملو از برف و رودخانه ها پر از آب بودند و نگرانی بابت کمبود آب در بهار و تابستان وجود نداشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد

سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در ششم فروردین ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است، ابلاغ شد.

روزآمدسازی سند تحول قضایی با عنایت به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب بر موضوع تحول در قوه قضاییه به عنوان مهمترین مطالبه در دیدار با مسئولان قضایی در سال‌های اخیر و تاکید بر اجرا و روزآمدسازی سند تحول قضایی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و نیز پایان دوره زمانی اجرای سند تحول قضایی در اسفند ۱۴۰۲در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت.

در این راستا، طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ادامه رویکرد تحولی در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه «سند تحول و تعالی قوه قضاییه» تدوین و زمان اجرای این سند به گونه‌ای پیش‌بینی شد که از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز و تا پایان اسفند ۱۴۰۵ اجرایی شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

زورگیران اتوبان صدر و لزوم رصد همیشگی مجرمان سابقه‌دار

ماجرای زورگیران اتوبان صدر که فیلم آن در فضای مجازی دست به دست شد و مرتکبان به سرعت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند، یک نکته داشت؛ اینکه چرا مجرمان و سارقان سابقه‌دار به راحتی از حبس آزاد می‌شوند و چرا به طور مداوم پایش و رصد نمی‌شوند.

۲۱ فروردین ماه ویدیویی از اقدام به زورگیری با استفاده از سلاح سرد در اتوبان صدر در فضای مجازی منتشر شد و در پی آن مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: «با انتشار فیلم سرقت به عنف از سرنشین یک دستگاه خودرو سواری توسط چهار نفر سارق با سلاح سرد و شنیده شدن صدای تیراندازی در فیلم، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به صورت شبانه روزی در حال انجام است.»

۲۶ فروردین پلیس تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری متهمان زورگیری اتوبان صدر خبر داد و اعلام کرد: متهمانی که چند روز پیش با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری به منظور موبایل قاپی در اتوبان صدر کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید

تیم پشتیبانی شبکه شاد در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه هیچ درخواستی از کاربران برای ارسال اطلاعات نداشته است، اعلام کرد: همه درخواست‌های ارسالی با هر نام و عنوانی، به قصد ورود به حساب کاربری افراد و سوءاستفاده از آن، صورت می‌گیرد.

در این اطلاعیه که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: به تازگی پیام‌هایی برای تعدادی از کاربران ارسال شده و درخواست می کنند که اطلاعات شخصی و خصوصی مربوط به حساب کاربری خودتان را ارسال کنید و حتی مدعی می شوند که در صورت عدم ارسال اطلاعات، حساب کاربری آنان در شاد، حذف می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه‌ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند

رییس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور از تدوین سند سلامت روانی خبر داد و گفت: پیش نویس این سند از سوی اعضای شورای مرکزی این سازمان آماده شده و وزارت بهداشت نیز پیش نویسی مشابهی تهیه کرده است.

علی فتحی آشتیانی در یک نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: قرار است سند سلامت روان بر اساس این دو پیش نویس و نیز اسناد بالادستی کشور تدوین نهایی شود.

وی ادامه داد: همچنین بزودی سیمای سلامت روانی جامعه نیز تدوین می شود تا خدمات متناسب با آن را به افراد جامعه ارایه کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی که قرار بود از امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین آغاز شود، براساس اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به تعویق افتاده است.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زمان آغاز ثبت سفارش انفرادی و گروهی کتاب‌های درسی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد. مقرر بود که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از ۲۸ فروردین آغاز شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

بهره‌برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت

سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی و نیروگاه خورشیدی متمرکز با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

علیرضا عبدی با بیان اینکه امسال در استان اصفهان و در همه شهرستان‌های استان شعار سال مبنی بر جهش تولید همزمان با مشارکت های مردمی را در دستور کار خود قرار داده ایم، اظهارداشت: استفاده از ظرفیت های مردم همواره در سال های گذشته هم در اولویت برنامه های بنیاد برکت بوده و استفاده از شبکه تسهیلگری و مدل های مختلف مشارکتی و گروهی مبین این موضوع است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

تعطیلی بیش از پنج هزار مرکز درمانی غیرمجاز/نظارت بر مراکز خدمات زیبایی تشدید شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان تشدید نظارت بر مداخله افراد غیرحرفه‌ای بر امور درمان، گفت: بیش از پنج هزار مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان در سال گذشته تعطیل شد.

سعید کریمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: امسال نظارت های جدی در زمینه مقابله با مداخله افراد فاقد صلاحیت و غیر پزشک در امور پزشکی تشدید می شود و این کار مستلزم همکاری بین بخشی از جمله ادارات نظارت بر امور درمان دانشگاه های علوم پزشکی، قوه قضائیه، نظام پزشکی، پزشکی قانونی، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس و سایر نهادهای مرتبط است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشورهای منطقه، برنامه داشته باشد.‌

حسین فرشیدی در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در بیمارستان قلب تهران، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور جا افتاده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی‌نامه مشمولان حضور یابند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳دریافت کرده اند،می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان


کشف محموله شیشه و تریاک در مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی فراجا از هوشیاری مأموران ایست و بازرسی پل بین‌المللی ابریشم زابل و کشف بیش از نیم تن مواد افیونی شامل شیشه و تریاک خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم حین کنترل خودروهای ترانزیتی به یک ‌دستگاه خودروی مشکوک شدند و سریعاً آن را مورد بررسی قرار دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

آزمون‌های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی سوالات آزمون‌های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی و با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی و براساس همان چارچوب و الگوی درسی امتحانات نهایی است.

محمد مهدی کاظمی جزئیات آزمون های شبه نهایی را تشریح کرد و گفت :آزمون شبه نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه وشناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیندهای یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف وهمچنین آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های مددجویان کمیته امداد استان تهران واگذار شد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه شواری عالی مسکن و اعطای بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان، گفت: ۱۰۸ واحد به خانواده‌های تحت حمایت این استان واگذار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی افزود: در آیین تحویل واحدهای مسکونی به صورت نمادین یک واحد مسکن مددجویی به خانواده تحت حمایت استان تهران در صباشهر تحویل داده شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

لزوم شفافیت در زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از خام فروشی در حوزه صنعت نفت توصیه کرد که راهکارهایی اتخاذ شود تا زنجیره محصولات پایین دستی با ارزش افزوده بالا افزایش یابد و در عین حال شفافیت در زنجیره تولید، مصرف و فروش حاصل شود.

ذبیح الله خداییان در نشست با مدیران ارشد صنعت نفت با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای تحقق شعار سال، شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را خواستار شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شبکه شاد به کاربران / آماده‌باش مدیریت‌ بحران در ۵ استان

آماده‌باش در ۵ استان/ هموطنان سفر خود را به جنوب کشور تعویق بیندازند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از ادامه آماده باش دستگاه‌های امدادی در ۵ استان خبر داد و از هموطنان خواست تا از انجام سفرهای غیرضرور به مناطق جنوبی کشور بپرهیزند.

حسین ظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ادامه آماده باش در ۵ استان بوشهر، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: استان‌های هم‌جوار این استان‌ها نیز در حالت آماده باش بوده و در صورت نیاز آماده امدادرسانی هستند.

وی با اشاره به شدت بارش باران در این استان‌ها و احتمال وقوع سیلاب در این مناطق گفت: هم اکنون این بارش ها در هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان شدت زیادی دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha