۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85447311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزش بدون بیمه ممنوع

۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبر: 85447311
ورزش بدون بیمه ممنوع

همدان- ایرنا- همزمان با شروع فصل بهار و مساعد بودن شرایط جوی، حجم فعالیت ورزش‌های روزانه به ویژه صبحگاهی در بوستان‌ها و پارک‌ها در حال افزایش است و می‌طلبد ورزشکاران در کنار سالم‌سازی جسم، به قوانین و ضوابط جاری در فضاهای ورزشی همچون برخورداری از بیمه ورزشی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هر چند ورزش‌های صبحگاهی نیاز به تخصص لازم ندارد و تمامی رده‌های سنی می‌توانند به فعالیت بپردازند اما آسیب دیدگی همواره در کمین ورزشکاران است و به این جهت برخورداری از بیمه ورزشی می‌تواند در پوشش هزینه‌ها به آن‌ها کمک کند.

هم اکنون با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، بسیاری از شهروندان اعم از پیر و جوان علاقه‌مند به حضور در ایستگاه‌های ورزش روزانه به ویژه در ساعات ابتدایی روز هستند.

برخی مربیان ورزش‌های صبحگاهی تصور می‌کنند با توجه به اینکه حضور شهروندان در ایستگاه‌ها خودجوش است و در بوستان‌ها و پارک‌ها فعالیت می‌کنند، نیازی به بیمه ورزشی نیست.

این در حالی است که هرگونه فعالیت ورزشی در محیط‌هایی که برای این امر تعیین شده است، نیازمند پوشش بیمه‌ای می‌باشند و بیمه ورزشی در راس فعالیت‌ها قرار دارد.

خودداری فعالیت ورزشکاران بدون داشتن بیمه

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان گفت: فعالیت ورزشکاران به ویژه زیرمجموعه این هیأت بدون برخورداری از بیمه ورزشی ممنوع است.

هادی سبزواری افزود: بیمه ورزشی در توسعه ورزش همگانی و جذب ورزشکاران در رشته‌های مختلف مؤثر است و باید جدی گرفته شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر ورزشکار همدانی زیر نظر هیات همگانی به صورت بیمه شده در رشته‌های مختلف فعالیت داشتند که درصد خوبی را از جمعیت ۸۵ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته همدان در بین ۵۰ هیأت ورزشی تشکیل می‌دهد.

سبزواری اضافه کرد: امسال نیز انتظار می‌رود کمیته‌های مختلف ورزش همگانی استان همدان بیمه ورزشی را سرلوحه برنامه‌های خود در جذب ورزشکاران قرار دهند تا بتوانند همچون سال قبل آمار مطلوبی را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ کمیته مختلف ورزشی زیر نظر هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان فعال است که از آن‌ها خواسته شده تا نسبت به بیمه ورزشکاران توجه کنند.

بیش از ۸۰ کمیته مختلف ورزشی زیر نظر هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان فعال است که از آن‌ها خواسته شده تا نسبت به بیمه ورزشکاران توجه کنند.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی همدان با تأکید بر لزوم همراه داشتن بیمه ورزشی ورزشکاران صبحگاهی در این استان گفت: هم اکنون ۲۰۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در استان راه‌اندازی شده که هرگونه فعالیت مربیان و ورزشکاران مستلزم برخورداری از بیمه ورزشی است.

الزام در داشتن بیمه ورزشی

مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره ورزش و جوانان همدان گفت: داشتن بیمه ورزشی برای ورزشکاران و ممنوعیت توزیع مواد نیروزا در باشگاه‌های این استان الزامی است.

علی رشیدی اظهار کرد: نداشتن بیمه ورزشی تخلف محسوب می‌شود و براین اساس با باشگاه‌های خاطی برخورد قانونی می‌شود.

وی اضافه کرد: ورزشکاران بدون همراه داشتن بیمه ورزشی در مکان‌ها و باشگاه‌ها حق فعالیت ندارند چرا که بیمه ورزشی ضامن سلامت ورزشکار است.

رشیدی بیان کرد: باشگاه‌ها نباید نسبت به اخذ بیمه ورزشی کوتاهی کنند چرا که در صورت بروز هرگونه حادثه باشگاه خاطی نیز مسؤول است.

مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره ورزش و جوانان همدان یادآور شد: بازدیدهای مستمر از باشگاه‌های ورزشی نیز در طول سال توسط بازرسان دستگاه ورزش همدان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha