برخورد یگان حفاظت شهرداری تهران با ۲۸۹ شبکه مافیای کودکان کار

تهران بزرگ - ایرنا - مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از برخورد این یگان با ۲۸۹ شبکه مافیای کودکان کار از ابتدای طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی در پایتخت خبر داد.

سرهنگ سیدهادی موسوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: یگان حفاظت شهرداری تهران با تمام قوا و برحسب دستور شهردار تهران آماده پوشش انتظامی و مراقبتی لازم در زمان اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر است و از ابتدای شروع طرح برای برقراری نظم و امنیت اجرای طرح در مناطق مختلف طرح ایمنی و مراقبتی لازم را پیش بینی و در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران از زمان شروع طرح با به کارگیری عوامل و انجام ماموریت‌های انتظامی نقشی موثر در جلوگیری از بروز تنش و حواشی در طول اجرای طرح داشت.

به گفته سرهنگ موسوی، از تاریخ ۱۶ فروردین امسال ۳۹۷ مورد گشت عملیاتی ثبت شده است و ۷۵ نفر از عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران در این گشت‌ها به انجام ماموریت پرداختند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران تاکید کرد: در زمان اجرای طرح با ۲۸۹ شبکه برخورد و در این ماموریت‌ها بیش از ۱۷ نفر از کودکان کار نیز جمع‌آوری و تحویل عوامل مربوطه شدند.

سرهنگ موسوی یادآور شد: بر اساس آمار ثبت شده در مرکز پیام یگان حفاظت شهرداری تهران ۵۴۴ معتاد متجاهر و یک هزار و ۶۷ افراد بی خانمان از سطح شهر جمع آوری و تحویل دستگاه‌های مربوطه شدند.

۲۵ مرداد پارسال علیرضا زاکانی شهردار تهران با حکم رییس جمهور به عنوان عنوان دستیار ویژه در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران منصوب شد.

این تصمیم در هیات وزیران به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه و همکاری نهادهای مردمی و سایر نهادهای مرتبط با مدیریت آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی مفاسد اخلاقی معتادان به ویژه معتادان متجاهر کودکان کار و خیابان متکدیان و خانواده‌های آنها) در شهر تهران گرفته شد.

پس از این تصمیم کار جدی تر گرفته شد و از ساخت و تجهیز مراکز یاورشهر تا جمع آوری معتادان و مقابله با تکدی گری در دستور کار قرار گرفت، وسعت کار زیاد و حجم کارهای زمین مانده از دوره‌های مختلف بسیار.

تلاش‌ها از پارسال جدی تر شد و آنقدر این معضلات برای شخص زاکانی مهم بوده که نخستین جلسه عمومی امسال خود را با معاونان، مدیران و شهرداران خود را با عنوان طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را به میزبانی فرهنگسرای بهمن در جنوب شهر برگزار کرد.

او در این جلسه گفت: حل معضل‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری در تمامی ادوار بوده است، پیش از این وضعیت آسیب‌های اجتماعی با شیبی فزاینده روز به روز بدتر می‌شد به نحوی که در پایان سال ۱۴۰۰ حدود هشت هزار معتاد در کمپ‌های ماده ۱۶ مستقر بودند و ۱۵ هزار معتاد متجاهر دیگر نیز در کف خیابان‌ها رها شده بودند.

زاکانی یادآور شد: وجود چنین شرایط نابسامانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی ۲ دلیل اصلی داشت؛ نخست عدم وجود ظرفیت ساماندهی و حل معضل در ادوار قبلی و دوم ناهماهنگی بین دستگاه‌ها برای حل چالش‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت شهری افزود: در واکنش به چنین وضعیتی ابتدای دوره مدیریت شهری جدید قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شکل گرفت که در نتیجه عملکردهای این قرارگاه اکنون ظرفیت پذیرش و ساماندهی معتادان در مراکز مختلف به بیش از ۲۰ هزار تخت رسیده که حدود ۱۸ هزار ظرفیت آن پر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha