۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85447497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هفت هزار میلیارد ریال برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره مندی روستاها از آب شرب سالم شد.

به گزارش ایرنا، محمد فرهاد روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای کار دولت، شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در استان ۷۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده طی این مدت، این شاخص به ۸۱ درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: در دولت سیزدهم تاکنون ۵۴ روستای جدید تحت پوشش خدمات شرکت در حوزه آب شرب قرار گرفته و تنش آبی در ۱۰۰ روستا نیز برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۶۸ روستای استان نیز در حال انجام است، اضافه کرد: از این تعداد ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲ روستا از محل اعتبارات خیرین آبرسان و ۱۶۹ روستا از محل طرح جهاد آبرسانی تأمین اعتبار شده است.

در حال حاضر ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۸۱ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آبفا در حوزه آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha