۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85447762
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یکه تازی بانوان کوراشکار خراسان‌شمالی در انتخابی تیم‌ملی

۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85447762
سعید وحیدی
یکه تازی بانوان کوراشکار خراسان‌شمالی در انتخابی تیم‌ملی

بجنورد- ایرنا- کسب ۶ نشان رنگارنگ بانوان کوراشکار خراسان شمالی در انتخابی تیم ملی و قرار گرفتن نام ۲ نفر از آنها در ترکیب تیم ملی نشان از توانمندی های گسترده ورزشکاران این خطه در کوراش دارد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی به باور بسیاری از کارشناسان ورزشی پایتخت جودو و کوراش کشور است و عنوان داری در این رشته های ورزشی تنها محدود به آقایان نیست بلکه بانوان نیز حرف زیادی برای گفتن در این رشته ها دارند.

۲۸ فرودین ماه بود که بانوان ورزشکار خراسان شمالی مهمان زاهدان برای کسب جواز حضور در تیم ملی کوراش بودند که با دست پر از این رقابت ها بازگشتند.

رقابت هایی که رهاوردش برای این خطه از شمال شرق کشور کسب ۶ نشان طلا، نقره و برنز و مفتخر شدن ۲ نفر از آنها برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بود.

بانوان افتخار آفرین خراسان شمالی با اقتدار در این دوره از رقابت ها حاضر شدند و به دور از هرحاشیه ای کارنامه ورزشی کوراش خراسان شمالی را خوش رنگ تر کردند.

یکه تازی بانوان کوراشکار خراسان‌شمالی در انتخابی تیم‌ملی

قهرمانی خراسان شمالی

رییس هیات ووشو خراسان شمالی در این باره می گوید: چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی کوراش بانوان با قهرمانی خراسان شمالی به پایان رسید.

کوروش خسرویار می افزاید: فائزه ابراهیمی در وزن منفی ۴۸ کیلوگرم و هانیه وحدانی در وزن منفی ۸۷ کیلوگرم به نشان طلا دست یافتند.

وی ادامه می دهد: فاطمه براتی بریمانلو در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز به نشان نقره رسید.

خسرویار می گوید: همچنین حدیث باغچقی در وزن منفی ۵۲ کیلو گرم، زهرا باغچقی در وزن ۵۲ کیلوگرم و الهه باغچقی در وزن منفی ۷۸ کیلوگرم در جایگاه سوم این رقابت ها ایستادند.

رییس هیات ووشو خراسان شمالی یادآور می شود: فائزه ابراهیمی و هانیه وحدانی از استان در مسابقات قهرمانی آسیا پیراهن تیم ملی را بر تن خواهند کرد.

یکه تازی بانوان کوراشکار خراسان‌شمالی در انتخابی تیم‌ملی

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته جودو و کوراش دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۱ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha