۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبر: 85448147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۲۰۰ شهروند استان اردبیل امسال خون اهدا کردند

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبر: 85448147
بیش از ۲۲۰۰ شهروند استان اردبیل امسال خون اهدا کردند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اعلام کرد: ۲ هزار و ۲۱۵ نفر از شهروندان استان اردبیل امسال که بیشتر روزهای آن مقارن با ایام ماه مبارک رمضان بود، خون اهدا کردند.

شراره دژاکام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان مشارکت بانوان در امر خیرخواهانه اهدای خون را ۶ درصد اعلام کرد و گفت: در شبهای قدر امسال ۸۳۱ نفر از شهروندان استان خون اهدا کردند.

وی افزود: همه ساله در اوایل ماه مبارک رمضان، میزان اهدای خون کاهش می‌یابد ولی در شب‌های قدر، این میزان به شکل معناداری افزایش می‌یابد و بر همین اساس، اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان، در ساعات بعد از افطار نیز انجام شد.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با قدردانی سازمان انتقال خون از همراهی همیشگی اهداکنندگان خون به خصوص در ایام عید نوروز و ماه رمضان امسال، اهدای خون امسال را عیدانه زندگی نوعدوستان به هموطنان عنوان کرد.

وی با بیان این که عمر پلاکت خون کوتاه و سه روز بوده و بیشتر برای درمان بیماران سرطانی و شیمی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به این امر و نیاز مستمر به خون در مراکز درمانی، اهدای خون باید به شکل مداوم و مستمر ادامه داشته باشد.

دژاکام اضافه کرد: مرکز اهدای خون اردبیل همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۹ در خدمت شهروندان خیر و نوعدوست بوده و در شهر اردبیل در ۲ نقطه یکی در محل ساختمان مرکزی سازمان و دیگری در جوار بیمارستان فاطمی آماده دریافت خون اهدایی شهروندان است.

وی نیاز به خون را یک نیاز همیشگی عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز به همه فراورده‌های خونی به خصوص گروه‌های خونی منفی، از شهروندان نوعدوست دعوت می‌شود که در تمام طول سال برای اهدای خون و عمل خیرخواهانه خود اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل خواستار مشارکت فعال شهروندان در اهدای خون شد و بیان کرد: هم اکنون میزان ذخایر خونی استان در حد استاندارد بوده و در حد یک هفته نیاز خونی در استان موجود است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha