تشکیل شبکه‌ای از نوجوانان با محوریت مساجد جنگ رسانه‌ای را خنثی می کند

اردبیل- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ایجاد شبکه گسترده‌ای شامل نوجوانان در محله‌ها با محوریت مساجد می‌تواند جنگ رسانه‌ای دشمنان را خنثی و فعالیت‌های گسترده و اقدام‌های فرهنگی را به مردم نشان دهد.

به گزارش ایرنا، مصطفی آمون روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی الزامات تحقق شعار سال و تبیین نقشه مهندسی فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد این شبکه رسانه‌ای با حضور بیش از ۱۵۰ نفر محقق شد و در سال جاری نیز تلاش می‌شود این دوره آموزشی با حضور استادان کشوری برگزار شود.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت از دیگر دغدغه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیازمند تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای پیشبرد آنها در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۳۷ پایگاه قرآنی در مساجد استان به همت کانون‌ها فعال است و رقابت‌های قرآنی به صورت محلی، منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برای بازتاب برنامه‌های معنوی این پایگاه‌ها در سال جاری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: یادواره شهدای منتسب به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در سال جاری به صورت کشوری برگزار می‌شود که از استان اردبیل تعدادی از شهدای مدافع حرم در این یادواره معرفی خواهند شد.

آمون با اشاره به اینکه کارهای اقتصادی و کارآفرینی نیازمند پیوست فرهنگی هستند، عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز نیازمند پیوست اقتصادی هستند تا با استفاده از آنها بتوانیم جلوه‌های بهتری از فناوری و امکانات را برای نوجوانان و جوانان در بستر مساجد فراهم کنیم.

مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و زمینه‌ساز رشد هنرمندان متعهد انقلابی در دوران انقلاب اسلامی بودند و بسیاری از سرودهای انقلابی، کارهای گرافیکی، نواها و جلوه‌های هنری انقلابی را به منصه ظهور رساندند و امروز نیز کانون‌های مساجد به عنوان متولی پیشگام ترویج و توسعه این فرهنگ در مساجد شناخته می‌شوند.

امیر رجبی افزود: ظهور و بروز فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌‍‌های فرهنگی هنری مساجد البته در سطح استان اردبیل به خوبی دیده می‌شود و نسبت به کارهای نمایشگاهی، نمایشی و سرود در کانون‌های استان احساس غرور می‌کنم.

وی تاکید کرد: آمادگی کامل برای همکاری بیش از پیش در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و در قالب ایده‌های مشترک می‌توان پیگیری کرد.

هدیه و لوح سپاس کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان این نشست به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اهدا شد.

بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف استان اردبیل فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha