۱۰۰ درصد روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

علیرضا قاسمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره اینکه جلب رضایت مردم و کاهش محرومیت از شاخص‌های مدنظر در تعریف اجرای طرح‌ها است، بیان کرد: کاهش زمان اجرای پروژه‌ها، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری سایر شاخص‌های مورد نظر در تعریف و اولویت‌بندی اجرای طرح‌ها است.

وی افزود: طرح‌های مهمی برای نقاط روستایی سیستان و بلوچستان مطالعه و تصویب شده است که از جمله آن می‌توان به طرح ملی جهاد آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در طول فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، خطوط انتقال آب و شبکه توزیع برای ۲۲۰ روستای فاقد تأسیسات با جمعیت حدود ۹۰ هزار نفر اجرا شده است.

وی شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی روستایی را در حال حاضر ۷۲.۶ درصد اعلام و گفت: با تکمیل طرح جهاد آبرسانی این شاخص به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

قاسمی ادامه داد: سال‌ گذشته ۹۰ روستا با جمعیت ۳۷ هزار و ۵۸۳ نفر از آب شرب بهره‌مند شدند که بخش اعظم این روستاها در شهرستان‌های سوران، دشتیاری و تفتان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه جنوب سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص بهره‌مندی از آب را دارا بوده بیش‌ترین پروژه در این منطقه تعریف و با اولویت در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود با تزریق به موقع اعتبارات، تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد روستاهای جنوب از آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha