۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85448264
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبر: 85448264
سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود

قزوین - ایرنا - دبیر ستاد جمعیت استان قزوین گفت: نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی - اسلامی در جامعه جزو اموری است که باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، کبری علیخانی روز چهارشنبه در پنجمین جلسه برش استانی مهندسی فرهنگی کشور با رویکرد کمیته اجتماعی زنان و خانواده، اظهار کرد: نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی - اسلامی در جامعه با تدوین و ترویج الگوی خانواده تراز جمهوری اسلامی ایرانی و گفتمان سازی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تهیه و اجرای پیوست خانواده در شاخص ارزیابی قوانین و بازنگری تمام سیاست ها و قوانین تاکید بر تنظیم خانواده، همچنین تدوین و اجرای برنامه جامع سبک زندگی ایرانی - اسلامی از دیگر اقداماتی است که باید در این راستا صورت گیرد.

علیخانی، تولید و عرضه آثار و محصولات علمی و فرهنگی معرفی زن اسلامی را نیز مهم برشمرد و ادامه داد: مدیریت و برنامه ریزی راهبردی مهد کودک ها و تمرکز اداره آن در بخش دولتی و عمومی نیز مساله ای است که می تواند آموزش را از کودکی نهادینه کند.

دبیر ستاد جمعیت استان قزوین، گام بعدی را توجه به نهادینه سازی الگوی سوم زن مسلمان دانست و توضیح داد: تغییر اولویت های بانوان، کاهش ارزش خانه داری، عدم توجه به مساله جمعیت و فرزندآوری از جمله ابعاد عدم توجه به الگوی سوم زن مسلمان در جامعه است.

وی همچنین عدم مدیریت یکپارچه فرهنگی در کنترل آسیب های اجتماعی را که بر این اساس هر دستگاه به صورت جزیره ای کار می کند مشکل دیگر برشمرد و ادامه داد: ضعف ساماندهی فضای مجازی و عدم توجه جدی به پیشگیری از آسیب های اجتماعی به جای پرداختن به درمان از جمله اوامر موثر در عدم توجه به الگوی سوم زن مسلمان است.

علیخانی با تاکید بر راه اندازی مرکز جامع ازدواج در استان، ابراز تاسف کرد که در استان قزوین تاکنون چنین مرکزی راه اندازی نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha