استاندار: کارگروه‌ اقتصادی و عمرانی چهارمحال و بختیاری در راستای جهش تولید فعال می‌شود

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کارگروه‌های اقتصادی، صنعتی و عمرانی در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت مردم به صورت ویژه و با کارکرد مشخص در استان فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری در خصوص کارکرد کارگروه صنعتی استان افزود: هم‌اکنون از ۴۳ شهر این استان ۱۹ شهر بدون ناحیه صنعتی است که انتظار می‌رود با همت مسوولان استانی ناحیه صنعتی این شهرها با اولولیت مراکز شهرستان‌ها تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید براینکه بخش خصوصی باید در نواحی صنعتی فعال شود اظهار کرد: با کمک اتاق بازرگانی و شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاران باید شناسایی و برای سرمایه‌گذاری دعوت شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت مُرّ قانون در واگذاری‌ها اظهار کرد: همچنین مجموعه صمت و شهرک‌ صنعتی استان توافقنامه‌های منعقد شده با هلدینگ‌های بخش خصوصی از جمله پتروپالایش سامان، توسعه پتروشیمی لردگان، پالایشگاه گیاهان دارویی لردگان، پتروشیمی بروجن، شهرک تخصصی بادام، شهرک تخصصی آب چشمه دیمه و زنجیره ارزش کارتن سازی کارخانه شیر به صورت جدی پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تقویت صنایع تبدیلی نواحی صنعتی با همکاری بخش خصوصی از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی دومین کارگروه اقتصادی چهارمحال و بختیاری را در بخش دامداری و گلخانه معرفی کرد و گفت: براساس هدف‌گذاری انجام شده ایجاد سه هزار و ۹۰۰ هکتار گلخانه و سامانه نوین آبیاری برای استان مصوب شده است.

حیدری با بیان اینکه از ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری تنها ۹ شهر دارای دامداری و ۳۴ شهر از این امکان محروم هستند اضافه کرد: با توجه به ضرورت و در راستای جهش تولید باید امکان لازم در شهرهای فاقد این زیرساخت فراهم شود.

وی تاکید کرد: در این خصوص با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص تامین زمین مناسب و رفع مشکلات زیست محیطی و همچنین تامین آب، برق و گاز دامداری‌ها در شهرهای فاقد این زیرساخت حل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به گرفتن مجوز لازم تامین آب مورد نیاز دامداری‌ها از آب شرب گفت: براین اساس مجوز لازم برای تامین آب آشامیدنی دامداری‌ها از آب شرب گرفته شده است.

حیدری یادآور شد: همچنین یکی از مصوبه‌های سفر هیات دولت به چهارمحال و بختیاری افزایش ظرفیت گاز استان برای گازرسانی به گلخانه‌ها است که انتظار می‌رود این اقدام انجام شود.

وی هلدینگ‌های فعال در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری را شستا، سازمان بازنشستگی و صندوق روستایی و عشایری و ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد.

حیدری کارگروه گردشگری را سومین کارگروه تعریف شده در استان عنوان کرد و گفت: توسعه گردشگری و بومگردی در همه شهرستان‌های استان باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هلدینگ‌های شستا، پتروشیمی، سازمان بازنشستگی برای فعالیت در بخش گردشگری اعلام آمادگی کرده‌اند اضافه کرد: کارگروه‌های اقتصادی و صنعتی تعریف شده به جهش تولید و ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

حیدری کارگروه راه و شهرسازی و یا نهضت ملی مسکن را چهارمین کارگروه تعریف شده برای سالجاری عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات نهضت ملی مسکن از جمله کارکردهای این کارگروه است.

وی برضرورت همکاری بانک‌های عامل با هدف سرعت بخشی در روند اجرای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

حیدری همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در مباحث دامداری، کشاورزی، تولید مسکن، توجه به زنجیره ارزش، تقویت اشتغال خانگی، رفع مشکل شهرک گردشگری شیدا و پیشگیری از کارشکنی بدنه کارشناسی تاکید کرد.

وی با اشاره به جذب ۱۱۱ درصد از اعتبار سفر رییس جمهوری در سال گذشته افزود: اعتبارات به دلیل ملی بودن به حساب وزارتخانه‌ها واریز شده و مدیران باید در خصوص جذب اعتبارات تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

چهارمحال و بختیاری ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم‌اکنون ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی مختلف وجود دارد.

در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha