۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۰۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85448364
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ارتش پاکستان از دفع نفوذ تروریست‌ها در مرز خود با افغانستان خبر داد

اسلام‌آباد - ایرنا - ارتش پاکستان در حالی که از کابل خواست تا به تعهد خود برای مقابله با چالش‌ تروریسم پایبند باشد، اعلام کرد: هفت تروریستی که درصدد رخنه به خاک این کشور از افغانستان بودند، توسط نیروهای پاکستانی کشته شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، اسلام‌آباد مدعی شد که ارتش این کشور تردد مرموزانه یک گروه هفت نفره از تروریست‌ها که قصد نفوذ به خاک پاکستان از خاک افغانستان را داشتند، شناسایی کرده و نیروهای پاکستانی فورا علیه آن دست به اقدام زدند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: نیروهای امنیتی طی تبادل آتش با عناصر تروریستی در منطقه مرزی «غلام خان» واقع در وزیرستان شمالی تمام هفت نفر آنان را کشتند و موفق به کشف مهمات و تعدادی زیادی سلاح پیشرفته شدند.

در این بیانیه افزوده شد: پاکستان همواره از دولت موقت افغانستان خواسته تا نسبت به مدیریت موثر مرزها در طرف خود اطمینان دهد. انتظار می رود کابل به تعهدات خود عمل کند و اجازه استفاده از خاک افغانستان برای تداوم حملات علیه پاکستان را به تروریست‌ها ندهد.

پاکستان همسایه غربی خود یعنی افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های سابق و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان را رد می‌کنند.

حکومت سرپرست طالبان در افغانستان با نادرست خواندن اتهامات طرف پاکستانی از اسلام‌آباد خواسته تا به جای متهم کردن همسایگان راهکار مشکلات خود را در داخل جستجو کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha