۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85448441
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سران بحرین و مصر بر ضرورت کاهش تنش‌های منطقه‌ای تاکید کردند

تهران- ایرنا- «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در دیدار امروز (چهارشنبه) خود، بر ضرورت کاهش تنش ها و حفظ صلح در منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های مصری، رئیس جمهوری مصر در فرودگاه بین المللی قاهره از پادشاه بحرین استقبال کرد و طرفین پس از مراسم استقبال در یک کنفرانس خبری شرکت کردند.

السیسی در این کنفرانس خبری با تأکید بر ضرورت کاهش تنش در منطقه و ضرورت بهره گیری از راه حل های دیپلماتیک، خواستار به نتیجه رساندن تلاش های سیاسی برای حل بحران ها شد.

پادشاه بحرین نیز ضمن تأکید بر ضرورت تقویت تلاش مشترک کشورهای عربی و دستیابی به آتش بس در غزه، حمایت کشور خود از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را اعلام کرد.

آل خلیفه همچنین دستیابی به راه حل هایی برای کاهش تنش در منطقه و حفظ صلح در منطقه را ضروری دانست.

پادشاه بحرین امروز چهارشنبه، سفر دوره ای خود را برای رایزنی با سران چند کشور منطقه آغاز کرد. وی در اولین مقصد خود به اردن سفر و با «ملک عبدالله دوم» پادشاه این کشور در بندر عقبه ساحل دریای سرخ دیدار کرد.

پادشاهان بحرین و اردن در این دیدار با تاکید بر پرهیز از تنش نظامی در منطقه و ضرورت برقراری آتش بس در غزه، خواستار یافتن راه حل های مسالمت آمیز، عادلانه، فراگیر و دائمی برای بحران ها و تنش های منطقه شدند.

طرفین همچنین بر ضرورت اجرای قطعنامه های آتش بس فوری در نوار غزه و ادامه تلاش های جامعه جهانی و شورای امنیت در این زمینه تاکید کردند.

پادشاهان بحرین و اردن، حفظ جان غیر نظامیان و ارسال کمک های بشردوستانه را مورد تاکید قرار دادند و هر گونه تلاشی برای افزایش دامنه جنگ در غزه یا حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح یا اخراج فلسطینی ها از سرزمینشان را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha