انتقال ۳۰ میلیارد لیتر فرآورده نفتی به ۱۷ استان از انبار نفت بندرعباس

بندرعباس - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه هرمزگان با اشاره به انتقال حدود ۳۰ میلیارد لیتر فرآورده نفتی از استان هرمزگان به ۱۷ استان کشور در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ درصد سبد سوخت کشور از طریق فرآورده‌های انتقالی از انبار نفت شهید رجایی بندرعباس تامین شده است.

احمد سالاری فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هرمزگان یکی از مناطق ۳۷گانه شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی کشور است، افزود: سال گذشته در اثر تلاش های بی وقفه و شبانه‌روزی کارکنان تاسیسات و عملیات در هرمزگان، از مبدا انبار نفت شهید رجایی به ۱۷ استان دیگر مانند یزد، خراسان رضویی، خراسان شمالی و جنوبی، گلستان، مازندران، سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و غیره در قالب ۶۹ مقصد تدارکاتی انواع فرآورده های نفتی ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه انتقال این حجم عظیم از انواع فرآورده‌ها بوسیله مخزن‌دار ریلی، نفتکش‌های جاده پیما، کشتی های حمل فرآورده، خط لوله و گازکش های جاده ای انجام شده است، بیان کرد: انتقال فرآورده به بنادر چابهار و بوشهر و ماهشهر و جزایر خلیج فارس نیز بوسیله کشتی از طریق اسکله های نفتی صورت گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان با اشاره به میزان حمل و نقل فرآوردهای نفتی از طریق جاده ای، ریلی، دریایی گفت: در سال گذشته بوسیله نفتکش های جاده‌ پیما، مخزندار ریلی و حمل دریایی از استان هرمزگان بیش از ۱۵ میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی از جمله: بنزین بدون سرب، نفتگاز معمولی، نفتگاز یورو۴، بنزین یورو۴ ، نفت سفید و غیره به ۶۹ مقصد تدارکاتی کشور با ۴۱۶ هزار و ۸۳۴ نفتکش ارسال شده است.

سالاری فر به انتقال فرآوردهای نفتی از طریق خط لوله اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر این میزان بیش از ۱۳ میلیارد لیتر فرآوردهای نفتی مانند بنزین، نفتگاز و نفت سفید نیز از طریق خط لوله ۲۶ اینچ از هرمزگان به مرکز کشور منتقل شده است. سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ میلیارد لیتر فرآوردهای نفتی مانند بنزین، نفتگاز و نفت سفید نیز از طریق خط لوله ۲۶ اینچ از هرمزگان به مرکز کشور منتقل شده است.

مدیر منطقه هرمزگان با اشاره به بارگیری روزانه حدود یک هزار و ۷۰۰ نفتکش توسط کارکنان عملیات انبار نفت شهید رجایی بندرعباس، تصریح کرد: با همت و مجاهدت همه این همکاران میزان زمان بارگیری نفتکش های جاده پیما در این انبار به زمان باورنکردنی کمتر از یک دقیقه رسیده است که این در نوع خود مثال زدنی و یک رکورد محسوب می شود.

مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی منطقه هرمزگان از توزیع روزانه در حدود ۱۱۰ میلیون لیتر فرآوردهای نفتی از بندرعباس به سایر نقاط کشور خبر داد و گفت: توزیع روزانه قریب به ۱۰ میلیون لیتر فرآوردهای نفتی در بخش های صنعت، کشاورزی، بنادر و دریانوردی، شیلات، حمل و نقل و سایر موارد تنها بخشی از فعالیت های گسترده این شرکت در سال گذشته بوده است.

سالاری فر در پایان با اشاره به انتقال گاز مایع از طریق تاسیسات هرمزگان به سایر نقاط کشور خاطر نشان کرد: نزدیک به ۳۱۲ هزار تن گاز مایع در سال ۱۴۰۲ از هرمزگان به ۶۹ مقصد تدارکاتی شرکت پخش فرآوردهای نفتی کشور انتقال یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha