وزیر صمت: استان سمنان الگوی توسعه صنعتی و معدنی کشور انتخاب شد

سمنان - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان سمنان با توجه به ظرفیت‌های زیادی که دارد به عنوان مدل توسعه صنعتی، معدنی و تجاری برای کشور مدنظر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: سمنان استانی صنعتی و دارای موقعیت جغرافیایی ارزشمند و ظرفیت‌های زیاد به ویژه در بخش نیروی انسانی است و دولت سیزدهم حمایت ویژه از صنعت این استان به منظور جهش تولید با مشارکت مردمی رابا اهتمام دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: نظام مسایل صنعت استان سمنان شناسایی و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه شود تا برای رفع مشکلات اقدامات اساسی شکل گیرد.

این مسوول بیان کرد: توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور از راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با تلاش مضاعف پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: صنایع با صادرات محصولات خود نقش مهمی در ارزآوری برای کشور دارند و حمایت از توسعه صنعت با اهتمام ویژه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست پیگیری است و صنایع نیز تامین بازار فروش در عرصه‌های بین‌المللی را مدنظر قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فقدان نظام دادرسی خاص صنعت در استان صنعتی سمنان پذیرفتنی نیست و باید رفع این مشکل مورد پیگیری قرار بگیرد و قوه قضاییه نیز در گره‌گشایی از مشکلات صنعت بیش از پیش همراهی کند.

برنامه‌های دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان

دومین سفر آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان سمنان روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در ورزشگاه شاهرود، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان سمنان ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ طرح به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ طرح هم در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha