۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85448725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان ثبت شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبر: 85448725
۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان ثبت شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی طی سال گذشته در این استان ثبت شده است.

علی سالاروند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از مجموع آلودگی های زیست محیطی در سطح استان ۳۴۹ مورد صنایع آلاینده، ۲۴ مورد جایگاه پسماند، ۴۸ مورد کشتارگاه ، ۱۱ آلودگی بیمارستانی، ۲۵ آلودگی تخلیه فاضلاب در زمین کشاورزی، ۲۵ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، ۲ مورد آلودگی در تصفیه خانه، ۵۹ مورد انتشار گرد و غبار در اطراف منزل مسکونی و سایر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۳۶ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده است افزود: در این راستا ۳۷۱ مورد اخطار به صنایع آلاینده، ۲۳ مورد اخطاریه به کشتارگاه، ۲۸ مورد جایگاه پسماند، پنج مورد اخطاریه به شهرداری سلسله، ۱۶ مورد اخطاریه به دامداران، ۱۶ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، اخطاریه به زنبورداران، اخطاریه به بیمارستان پنج مورد، رفع آلودگی هفت مورد و تصفیه خانه ۲ و سایر موارد ۵۵ مورد صادر شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ مورد آتش سوزی در مساحت بیش از ۱۴۹ هکتار ثبت شده است، ادامه داد: همچنین ۲۱ فقره تخریب و تصرف به مساحت بیش از ۲۱۸ هکتار در سطح استان گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۹۹۲ متخلف زیست محیطی سال گذشته در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سالاروند بیان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست استان سال گذشته ۹۶۹ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۵۸ مورد مختومه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha