بارش های فروردین به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد

اصفهان-ایرنا-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وارد شدن خسارت به بیش از ۶ هزار هکتار از باغ ها و مزارع استان بدنبال بارش های فروردین سالجاری خبر داد.

منصور شیشه فروش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اثر بارش برف، تندباد و سرمازدگی در فروردین امسال به چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی و ۲ هزار و ۳۷۰ هکتار باغ در شهرستان های بویین میاندشت، فریدن، کاشان و آران و بیدگل خسارت وارد شده است.

وی افزود: این خسارت ها بیشتر بدنبال بارش های نیمه نخست فروردین بوده و فعالیت سامانه بارشی اخیر به جز آبگرفتگی در برخی مناطق جنوبی استان خسارت جدی نداشت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارش های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت، افزود: کشاورزان و باغداران در زمان مقرر نسبت به بیمه اراضی کشاورزی و باغ های خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه کشور نیز لازم است به تناسب میزان خسارت های وارد شده به کشاورزان و باغداران غرامت پرداخت کند و نسبت به تعدیل تعرفه ها نیز اهتمام داشته باشد.

شیشه فروش افزود: برای جبران خسارت های وارد شده به بخش ساختمان در اثر بارندگی و زلزله نیز امکان بیمه منازل از طریق قبوض برق فراهم شده است.

وی اضافه کرد: نهادهای اداری و اجرایی استان نیز مکلف هستند که اموال منقول و غیرمنقول خود را در برابر حوادث طبیعی بیمه کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه طرح های آبخیزداری برای پیشگیری و مهار سیل در مناطق مختلف بسیار اهمیت دارد، افزود: امسال برای اجرای این طرح ها در استان 6 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که تامین آن باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی اصفهان در فروردین ماه با صدور چند مرحله هشدار زرد نسبت به فعالیت سامانه های بارشی و احتمال وقوع سیلاب هشدار داده بود.

در ۲۴ ساعت گذشته، وقوع طوفان‌ لحظه‌ای در سمیرم با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده و سرعت تُندباد لحظه‌ای در اصفهان به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

بر اساس اعلام هواشناسی اصفهان از امروز تا بعدازظهر جمعه، جو پایداری در استان مستقر خواهد شد و با گذر امواج ضعیف از بعدازظهر جمعه تا اوایل هفته آینده، ناپایداری به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب قابل پیش بینی است.

کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

برای کلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و برای روز جمعه هوای صاف، از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و احتمال رگبار و رعد و برق موقت پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha