کاهش آسیب های اجتماعی از نتایج سند برش استانی است

قزوین - ایرنا - معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: افزایش نشاط اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، پویایی اقتصاد و فرهنگ و همچنین بهبود وضعیت تربیتی و پرورشی از نتایج تنظیم سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

محمدرضا باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی ۲ روز گذشته در پنج کمیته تخصصی برش استانی قزوین حاضر بودیم و اقدامات و مسایل انجام شده در قالب احصا این نظام را مرور کردیم.

وی در راستای امور انجام شده در این کمیته ها، تصریح کرد: در این جلسات با تعیین اقدامات استانی، برنامه ریزی های لازم برای انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی به انجام رسید.

باقری با اعلام این مطلب که تقریبا تمام پنج کمیته محتوای قابل قبولی را جمع آوری کرده بودند، افزود: امیدواریم بزودی و پس از انجام تدوین نهایی و جمع بندی ها، رونمایی صورت بگیرد تا قزوین بتواند به عنوان پانزدهیم استان سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خود را تقدیم جامعه کشور و استان کند.

وی در رابطه با دستاوردهای برش استانی، خاطرنشان کرد: فلسفه برش استانی در واقع هماهنگ کننده و همسو کننده برنامه های فرهنگی و اجتماعی استان است.

معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، توضیح داد: می توانیم در این طرح، مشارکت دستگاه های عمومی که خارج از ترکیب دستگاه های دولتی درون استانی، مانند شهرداری هستند را دریافت کرده تا به برنامه ای جامع برسیم.

وی خاطرنشان کرد: شاید در نسخه اول برش استانی مشارکت های لازم صورت نگیرد اما رفته رفته به سمت هماهنگ شدن برنامه های تمام دستگاه های درون استانی اعم از عمومی، دولتی، لشگری و کشوری خواهیم رفت.

باقری همچنین ابراز امیدواری کرد تا با اجرایی شدن این طرح، برنامه های فرهنگی و اجتماعی که ذیل مدیریت واحد شورای فرهنگ عمومی استان هستند، بتوانند کنترل و مدیریت برنامه های استانی را داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha