۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85448956
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۹۶۷ معتاد در مراکز خراسان‌شمالی پذیرش شدند

۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85448956
یکهزار و ۹۶۷ معتاد در مراکز خراسان‌شمالی پذیرش شدند

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: یکهزار و ۹۶۷ معتاد متجاهر سال گذشته در مراکز بازپروری ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ استان پذیرش شدند.

ابوالحسن نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ ۷۹۳ نفر در مراکز ماده ۱۶ و یکهزار و ۱۷۴ نفر نیز در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۵ پذیرش شدند.

وی افزود: اکنون ۲ مرکز ماده ۱۶ در بجنورد و شیروان و ۱۵ مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ مجری پذیرش معتادان متجاهر هستند.

به گفته نجفی؛ معتادان متجاهر در مراکز بازپروری ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ با دستور قضایی جمع آوری و پذیرش می شدند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد مراکزی هستند که توسط بخش خصوصی و با پروتکل های مخصوص راه اندازی می شود و معتادان نیز به طور خود خواسته به این مراکز مراجعه می کنند تا تحت درمان قرار گیرند و مراحل ترک اعتیاد را بگذرانند.

افزایش ۹۲ درصدی آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: ۲ هزار و ۸۹۲ نفر سال گذشته در کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در استان شرکت کردند که ۹۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

وی افزود: این کارگاه های آموزشی با موضوع مضرات مصرف الکل و مواد مخدر، پیشگیری از خشونت، سلامت روان، سبک زندگی سالم، مراقبت‌های اجتماعی و مهارت های زندگی برگزار شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha