نساجی - تراکتور؛ نبرد با پرشورها برای فاصله از سقوط

ساری - ایرنا - نساجی مازندران بعدازظهر امروز در شرایطی از تراکتور تبریز در بیست‌وچهارمین هفته فصل میزبانی می‌کند که هم خودش در قعر جدول برای فرار از سقوط فقط به برد نیاز دارد و هم حریف نامدار تبریزی‌اش با توجه به ناکامی سه هفته‌ای در کسب برد کارش به برکناری سرمربی کشیده و برای خروج از بحران به دنبال هر سه امتیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال کشور که از دیروز با برگزاری سه مسابقه آغاز شد، امروز با انجام سه مسابقه دیگر ادامه می‌یابد و در یکی از این دیدارها طبق برنامه نساجی مازندران باید از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف تیم چهارم جدول یعنی تراکتور تبریز برود.

نساجی که در هفته بیست‌وسوم توانست نمایش قابل قبولی مقابل میزبانش یعنی سپاهان اصفهان داشته باشد و یک امتیاز از نقش‌جهان دشت کند، امروز باید در قائمشهر و مقابل هواداران پرشور و البته نگرانش فقط به کسب سه امتیاز مسابقه فکر کند تا برای فرار از سقوط در ادامه فصل شرایط بهتری داشته باشد.

حریف امروز نساجی هم موقعیت ممتازی که در جدول دارد و با توجه به فاصله امتیازی اندک با سپاهان و ملوان برای از دست ندادن فرصت کسب سهمیه آسیایی فقط به برد می‌اندیشد. نیاز مبرم ۲ تیم به کسب هر سه امتیاز این مسابقه نیز شرایط این دیدار را حساس‌تر از دیدارهای قبلی‌شان کرده است. به ویژه برای نساجی که هفته به هفته بیشتر خود را در آستانه سقوط از لیگ برتر می‌بیند.

نساجی در حال حاضر با ۱۶ امتیاز از ۲۳ مسابقه به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان در رتبه پانزدهم جدول قعرنشین است و تراکتور با ۴۰ امتیاز از ۲۳ دیدارش در رتبه چهارم جدول قرار دارد. اما شرایطی که طی چند هفته اخیر برای تراکتور پیش آمده این امیدواری را برای نساجی‌چی‌ها ایجاد کرده که بتوانند از وضعیت تقریبا بحرانی تراکتور بهره بگیرند و هر سه امتیاز این مسابقه را به اندوخته‌های خود اضافه کنند.

نساجی - تراکتور؛ نبرد با پرشورها برای فاصله از سقوط

تراکتور که تا هفته بیستم عملکرد خوبی داشت در سه هفته اخیر نتوانست نتایج مناسبی کسب کند و از ۹ امتیاز ممکن در سه بازی خانگی پیاپی فقط توانست ۲ امتیاز به دست آورد. یک تساوی بدون گل مقابل سپاهان، تساوی ۱ – ۱ مقابل آلومینیوم اراک و شکست سنگین ۴ – ۱ از ذوب‌آهن اصفهان در حضور هواداران متعصب تبریزی سبب شد که این تیم وارد شرایط نیمه‌بحرانی شود و کارش هم به برکناری «پاکو خِمِز» سرمربی اسپانیایی تراکتور بکشد.

تبریزی‌ها در بازی امروز باید با اندیشه‌های محمد نصرتی و محمد عسگری که به طور موقت هدایت تراکتور را تا زمان انتخاب سرمربی جدید بر عهده گرفته‌اند به مصاف نساجی بروند. تراکتور هرچند که از حضور مهره‌های خوبی بهره می‌برد، اما شرایط روانی حاکم بر تیم تبریزی می‌تواند برای نساجی که طی هفته‌های اخیر به سرمربیگری ساکت الهامی با وجود شرایط نامناسبش در جدول بازی‌های منسجمی ارائه کرده موقعیت مناسب کسبِ هر سه امتیاز باشد.

نتایج دلخواه رقبا برای نساجی

صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان که همسایه‌های نساجی در انتهای جدول هستند دیروز در دیدارهای هفته بیست‌وچهارم نتوانستند پیروز شوند. استقلال خوزستان در سیرجان با گل‌گهر ۲ – ۲ مساوی کرد و ۲۰ امتیازی شد و صنعت نفت نیز در آبادان ۳ – ۰ از پرسپولیس شکست خورد و ۱۶ امتیازی ماند که با توجه به تفاضل گل کمتر نسبت به نساجی به رتبه شانزدهم سقوط کرد و جای خود را به نساجی داد.

نساجی - تراکتور؛ نبرد با پرشورها برای فاصله از سقوط

با این حساب نساجی پیش از مسابقه امروز یک پله در جدول صعود کرده و در صورتی که امروز بتواند پیروز میدان باشد، هم فاصله خود را با صنعت نفت بیشتر می‌کند و هم به یک امتیازی استقلال خوزستان می‌رسد تا راه ساده‌تری برای فرار از محدوده قرمز جدول داشته باشد.

نساجی با روی کار آمدن ساکت الهامی هرچند که از قعر جدول جدا نشد، اما بازی‌های با کیفیتی را ارائه کرد و شاید اگر کم‌دقتی بازیکنان در ضربه‌های آخر کمتر بود و کمی هم شانس به این تیم محبوب مازندرانی‌ها روی خوش نشان می‌داد، اکنون وضعیت بهتری در جدول داشت. الهامی که یک بار نساجی را از سقوط به لیگ دسته یک نجات داده بود با احتساب مسابقه امروز هفت بازی فرصت دارد تا نساجی را از یک بار دیگر از سقوط نجات دهد.

یکی از نکات قابل توجه و مهم دیدار امروز هم حضور الهامی روی سکوی نساجی است. الهامی در هر ۲ تیم سابقه سرمربیگری دارد و از قضا با هر ۲ تیم نیز قهرمانی جام حذفی را کسب کرده است. به این وجه اشتراک می‌توان حضور محمد عباس‌زاده در ترکیب نساجچی را نیز افزود که پیش از بازگشت به نساجی با لباس تراکتور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و مهره‌ای مؤثر برای تبریزی‌ها بود.

۲ تیم در ۶ فصلی که نساجی وارد مسابقات لیگ برتر شد تا کنون ۱۱ بار به مصاف هم رفتند که ۵ برد برای تراکتور و ۲ برد برای نساجی ثبت شد و چهار دیدار هم با تساوی به پایان رسید. دیدار رفت ۲ تیم در نیم‌فصل نخست لیگ امسال نیز با برد ۳ – ۰ تبریزی‌ها پایان یافت.

دیدار امروز نساجی و تراکتور را علی صفایی قضاوت می‌کند و محمدعلی پورمتقی، صالح عرب‌آبادی و علی بای کمک‌های او در این مسابقه هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha