۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85449033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان : ریسک سرمایه گذاری در استان باید به حداقل برسد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در استان باید به حداقل برسد، گفت: در حوزه داخل استان نباید تهدیدی برای جذب سرمایه گذاری وجود داشته باشد و با کارشکنی یا کم کاری جلوی سرمایه گذاری ها گرفته شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با اشاره به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: اجازه هیچ تعلل یا رفتار خارج از چارچوب، اعمال نظر شخصی یا مانع تراشی در موضوع تحقق شعار سال را از سوی دستگاهها نمی دهم.

وی تاکید کرد: چرا باید در مسیر فعال اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در استان که بستر سرمایه‌گذاری لازم هم در آن فراهم است، مانع ایجاد کنیم در حالی که باتوجه به ظرفیت های بسیاری که در گیلان از نظر امکانات، استعداد، منابع انسانی و هوش برتر وجود دارد باید فرصت سازی نماییم.

عباسی تصریح کرد: درخصوص تحقق شعار سال طبق بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور باید باجذب سرمایه ها و رفع موانع از همه ظرفیتهای موجود در استان استفاده کنیم؛ فرمانداران و مدیران کل استانی نیز برنامه ریزی لازم را برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: برای تحقق شعار سال در استان دبیرخانه ای با حضور صاحبنظران، اندیشمندان و صاحبان ایده و فکر در برش استانی تشکیل می شود که بدین منظور ظرفیت های که در استان بویژه در بخش مردمی وجود دارد در قالب برگزاری جلسات، مذاکرات مردمی و غیره با رویکرد تبیین شعار سال را پای کار آورده و در این زمینه شفاف سازی لازم انجام شود.

وی گفت: جلب مشارکت مردمی با خصوصی سازی متفاوت است که در آن عده ای سرمایه نهفته جامعه را به ورطه نابودی کشاندند، اصل ۴۴ قانون اساسی در جای خود باید به درستی اجرا شود اما آنچه ما مد نظر داریم و باید بدنبال آن باشیم سرمایه های انسانی، دانش بنیان و استعدادهای دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان و صاحبان ایده و طرح است که باید به کمک بیاید.

استاندار گیلان بیان کرد: باید بستر را برای تولید انبوه و تجاری سازی ایده های ارزشمند دارای قابلیت تجاری سازی فراهم کنیم تا صرفا در حد یک ایده باقی نماند و این امر نیازمند به تسهیلات و بستر سازی مناسب است.

وی به مزیت‌های نسبی استان در بخش‌های اقتصاد گردشگری، دانش بنیان، کشاورزی و دریا محور اشاره کرد و افزود: این ظرفیت ها باید به معنای واقعی تحقق یابد و با رفع موافع موجود و براساس چارچوب و قوانین تعیین شده شرایط را به گونه ای فراهم کرد که صاحبان سرمایه به سمت سرمایه گذاری در استان جذب شوند.

وی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خواست که در تحقق بودجه دقت لازم را داشته باشند و در کارگروههای مختلف شورای برنامه ریزی و توسعه استان؛ برنامه ریزی ها براساس طرح آمایش سرزمینی، توزیع عادلانه منابع و شناسایی سرمایه گذاران انجام شود.

احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از دستگاهها خواست با توجه به تاکید استاندار در راستای تامین اعتبار و بودجه و جذب نقدینگی تاکید کنند.

خلیلی بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت نیز گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام استان و شهرستان نیازمند اعتبار ویژه است؛ سازمان برنامه و بودجه استان مساعدت ویژه را در این بخش داشته باشد.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت هم خواستار هزینه کرد درآمدهای حاصل از اجاره سالن های ورزشی و مراکز خدمات درمانی در شهر رشت شد.

محمدرضا احمدی دیگر نماینده رشت نیز در این جلسه گفت: تلاش داریم با حذف یارانه واردات برنج، حمایت لازم را از کشاورزان استان داشته باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: گیلان با هوشمند سازی ۲۷ هزار مجوز کسب و کار کاغذی هم اکنون در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

علیرضا نوروزی بهمبری اضافه کرد: تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری باید تمامی مجوزهای کاغذی هوشمند سازی شوند.

در این مراسم از امید رضا رحیمی رتبه نخست مسابقات رسمی و بین المللی قرآن کریم، مهناز قنبری رتبه نخست حفظ کل قرآن کریم استان از مسابقات دانش آموزی جهان اسلام، محمد رضا جعفر پور رتبه دوم حفظ کل قرآن در این مسابقات، عاطفه ناصح رتبه نخست کشور در قرائت تحقیق، ابوالفضل اقدسی رتبه برتر این رقابت‌ها و استاد فلاح پور که نقش اساسی در توفیق این قاریان ایفاء کرد؛ با اهدای لوح قدردانی و تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha