۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85449074
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شب شعر سعدی در سرای عامری های کاشان برگزار می شود

۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85449074
شب شعر سعدی در سرای عامری های کاشان  برگزار می شود

کاشان _ ایرنا _ مدیرعامل سرای عامری های کاشان گفت: به مناسبت بزرگداشت شیج اجل سعدی ، سرای عامری ها جمعه شب ۳۱ فروردین ماه میزبان شاعران جوان و پیشکسوت و اساتید شعر و ادبیات از سراسر کشور است.

حسین ناظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:استادان برجسته ادبیات فارسی از سراسر کشور به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرین سخن در مراسم یادشده سخنرانی می کنند، بی تردید آثار سعدی حیات ، گستره و بقای زبان و ادبیات فارسی را بیمه کرده است.

وی اظهار کرد:این مراسم با حضور استادانی ازجمله مهدی نوریان استاد بازنشسته دانشگاه اصفهان،عبدالرضا مدرس زاده دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان،سعید شفیعیون نویسنده و غیره برگزار می شود.

مدیرعامل سرای عامری های کاشان گفت:حکیم سخن سعدی یکی از استوانه های اصلی و رکن زبان و ادبیات فارسی و شاعری متفکر است به گونه ای که به جهان حال حاضر تعلق دارد.

ناظمی تصریح کرد: هنر و ادبیات بهترین سایه بان برای ساختار اجتماعی ما هستند و به همین دلیل با خواندن گلستان سعدی می توان به ویژگی های اجتماعی او پی برد.

وی بر لزوم فرهنگ سازی و شناخت نسل حاضر و جوان جامعه از ابعاد تاثیرات شعری و روانشناختی اشعار سعدی، تاکید کرد و افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شاعران بزرگی چون سعدی از وظایف بزرگ اهالی فرهنگ کشور است.

این مراسم ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ دقیقه شامگاه جمعه در سرای عامری ها برگزار می شود.

خانه عامری‌ها یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان است که قدمت آن به دوران زندیه بازمی‌گردد اما در دوران قاجار نیز بناهایی به آن افزوده شد؛ این خانه ده‌ها اتاق و هفت حیاط دارد و مانند دیگر ابنیه تاریخی، برخوردار از تزیینات مجلل و باشکوه، اصالت معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم خاص منطقه است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha