برق ۳۸۰روستای سیستان‌وبلوچستان وصل شد/ فقط ۶۵ روستا باقی‌مانده‌است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: هم اکنون وضعیت راه های ارتباطی مساعد شده و از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیلاب در سیستان و بلوچستان، ۳۸۰ روستا مشکلشان رفع شده و اکنون فقط ۶۵روستا باقی مانده که آن هم به زودی برق‌دار خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: با وجود بسته بودن راه‌های ارتباطی و سخت بودن امدادرسانی، هم اکنون وضعیت مساعد شده و از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل، ۳۸۰ روستا مشکلشان رفع شده و اکنون فقط ۶۵روستا باقی مانده که آن هم به زودی برق‌دار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) افزود: تمام نیروهای عملیاتی و فنی در استان بسیج شدند تا مشکل هرچه سریعتر برطرف و مناطق سیل زده برقدار شوند.

به گفته وی، در مناطقی که امکان مانور در شبکه وجود داشته، از این طریق برق شبکه تامین شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: با رفع انسداد جاده‌ها توسط تیم‌های عملیاتی وزارت راه و شهرسازی و مهیا شدن امکان حضور تیم‌های عملیاتی صنعت برق، مسئله روستاهای باقی مانده به سرعت رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز هواشناسی، شاهد باران‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان به ویژه جنوب این استان بودیم که در پی آن با طغیان رودخانه‌های فصلی انسداد مسیرها، اختلال در ترددها، آبگرفتگی معابر و خسارت به بخش های زیرساختی در نقاط مختلف رخ داد.

در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha