امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به بیش از پنج هزار نفر در سیلاب جنوب استان خبر داد.

به گزارش ایرنا سیدمحمد مهدی سجادی پنجشنبه شب در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان با ۶۷ روستا تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با به کارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات ها مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل ۵ هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر نیز اسکان داده شدند.

سجادی از توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تاثیر آبگرفتگی خبرداد و گفت: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، هزار و ۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله چراغ والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی تا کنون توزیع شده است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی همچنان در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha