عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های فضای مجازی برای ایجاد امیدآفرینی در جامعه ضروری است، گفت: حضور مسوولان کشوری و استانی در کنار مردم درگیر سیلاب نشان از همدلی و همگرایی ملی دارد اما دشمن این همدلی را روایت نمی‌کند بلکه به دنبال سیاه نمایی است.

به گزارش ایرنا، رضا شریفی عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی سیستان و بلوچستان افزود: خبرنگاران و فعالان فضای مجازی باید به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار جامعه، با ارائه اخبار امیدبخش و پرهیز از سیاه نمایی، آرامش و امید را به جامعه انتقال دهند و انتقادات سازنده خود را نیز در فضای آرام و همدلی مطرح کنند.
وی تاکید کرد: قلم فرسایی در حوزه مطبوعات و انتشار محتوا در فضای مجازی باید از روی صداقت، اعتماد و شناخت کافی از جامعه باشد زیرا استفاده صحیح از قلم می تواند مسیر رشد و تعالی یک استان را رقم بزند و در صورت استفاده نادرست می تواند زمینه انحراف را فراهم سازد .
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در چارچوب خاصی قادر به حمایت از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی استان هستیم اما این بزرگواران نیز نیاز است اخلاق حرفه ای در ابعاد مختلف را مد نظر داشته باشند.
شریفی تصریح کرد: در تولید محتوای خبری باید دقت نظر داشت که چقدر از یک محتوای تولید شده به جامعه سود می‌رسد اگر تقویت جریان انقلابی و حفظ منافع مردم را لحاظ کنیم حتما فرمایش رهبر معظم انقلاب که امیدآفرینی است، محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه تولید یک خبر به زبان‌های مختلف بسیار موثر است، گفت: دشمنان پیوسته بدنبال این هستند که فکر مردم را به سمت خواسته‌های خود هدایت کنند و مردم اقدامی را انجام دهند که دشمن طراحی کرده و به سمت هدف و منظور آنها پیش بروند، اما این کار با هوشمندی قابل پیشگیری است و باید با حضور آگاهانه و از روی بصیرت مانع نفوذ دشمن شد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ایجاد آرامش، نقد منصفانه و پیشرفت از یک طرف، تخریب، تهمت و نا آرامی از سوی دیگر می تواند دو کارکرد متفاوت از فعالان رسانه و مجازی باشد که انتظار می رود خبرنگاران استان بدنبال ایجاد یک فضای آرام در مسیر توسعه و وحدت در منطقه باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha