۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85449571
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان خسارتی نداشت

۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبر: 85449571
زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان خسارتی نداشت

سمنان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: طبق بررسی‌ها و گزارش‌های اولیه، زلزله چهار و یک دهم ریشتری در دامغان تاکنون خسارتی نداشته است.

کمال طاهریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم‌های ارزیاب برای بررسی دقیق از مناطق مختلف تحت تاثیر زلزله دامغان، به محل وقوع زمین‌لرزه اعزام شدند که بررسی شواهد نشان می‌دهد زمین لرزه خسارتی نداشت.

زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان خسارتی نداشت

به گزارش ایرنا، بر اساس داده‌های مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران زلزله چهار و یک دهم ریشتری ساعت ۲ و یک دقیقه و ۵۹ ثانیه بامداد جمعه دامغان را لرزاند.

این زلزله در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داد و موقعیت و مرکز آن ۳۶ و ۳۲۳ درجه شمالی و ۵۴ و ۲۰ درجه شرقی و در شهر دیباج دامغان در استان سمنان ثبت شده است.

دیباج یکی از شهرهای کوهستانی شهرستان دامغان در استان سمنان و مرکز دهستان رودبار است که در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان قرار دارد.

۶۴ گسل بزرگ در سمنان فعال است و به دلیل زلزله خیز بودن استان، باید تمامی دستگاه های اجرایی برای کاهش خسارت های احتمالی مالی و جانی در آمادگی باشند و یکی از راهکارهای بررسی عملکرد زمین در این مناطق، وجود مرکز لرزه نگاری است.

سه مرکز لرزه‌نگاری در استان سمنان وجود دارد که با توجه به وسعت استان، این تعداد مرکز کم است و در شرق استان سمنان مرکز لرزه‌نگاری وجود ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha