۵۰ هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ۵۰ هکتار اراضی ملی در روستای حاجی آباد این شهرستان از متصرفان بازپس گرفته شد.

اسماعیل عبدالله‌وند روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار اراضی ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از متصرفان خلع ید شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان با قدردانی از دستگاه‌های نظامی و انتظامی به ویژه دستگاه قضایی این شهرستان گفت: امیدواریم با مشارکت همه آحاد جامعه و نهادهای دولتی از عرصه‌های ملی بیش از پیش با مشارکت مردم حفاظت و صیانت کنیم.

وی اضافه کرد: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

به گزارش ایرنا، بوکان دارای ۱۳۲ هزار هکتار مرتع است که ۱۰۰ هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در این شهرستان ۳۰۰ هکتار جنگل متراکم و کم تراکم در مناطق کوهستانی این شهرستان منطقه ایل گورک و در محدوده روستاهای زراندول، موسی و سارده کویستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha