۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85449762
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ساخت سیل بند ۱۸۰ کیلومتری جنوب کرمان آغاز می شود

۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85449762
ساخت سیل بند ۱۸۰ کیلومتری جنوب کرمان آغاز می شود
عکس آرشیوی است

جیرفت- مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: با تامین بخشی از اعتبارات سیل بند ۱۸۰ کیلومتری جنوب کرمان (خرم) و پس از اتمام طرح مطالعاتی، ساخت آن به زودی آغاز می شود. 

به گزارش ایرنا حمید سالخورده روز جمعه در نشست ستاد بحران قلعه گنج اظهار کرد: طرح مطالعاتی این سیل بند در حال انجام و تکمیل است و بعد از تکمیل، ساخت آن آغاز می شود.

وی افزود: سیل بند جنوب(خرم) ۱۸۰ کیلومتر طول دارد که طرح مطالعاتی ۳۶ کیلومتر آن که در حوزه رودبار و جازموریان قرار دارد، انجام شده است.

سالخورده با بیان اینکه کار استاندار در پیشگیری هم بسیار مهم و تاثیرگذار بود ادامه داد: لایروبری، بازسازی ها و شناسایی نقاط آسیب پذیر بی سابقه بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان افزود: ادوات مقابله با بلایای طبیعی تقریبا مستهلک است اما مازاد بر ظرفیت هر شهرستان در شهرهای جنوبی مستقر و جانمایی کردیم.

وی در رابطه با خانواده‌هایی که در بارندگی ها و سیلاب با صدمات مالی مواجه شدند گفت: بیمه خصوصی به منازلی که آسیب دیدند کمک هایی می کند، از فرماندار می خواهم پیگیر مسکن های آسیب دیده باشد تا بتوانیم کمک ها را با پیگیری استاندار از این بیمه خصوصی دریافت کنیم.

سالخورده با گلایه از دهیاری ها گفت: زیبنده نیست دهیارهای ما اعتبارات را نگهداری و هزینه نکنند چون اعتبارات خوبی در اختیار دهیاری ها است و می توان از ظرفیت آنها برای این شرایط بهره گرفت.

وی با با بیان اینکه با هماهنگی استاندار کرمان نمایندگان بنیاد علوی برای بازدید به جنوب کرمان می آیند افزود: اگر آسیب‌هایی در حوزه لوازم خانگی مردم، احشام آنها و مسائل معیشتی باشد این بنیاد می تواند کمک کند.

محمد فلاح کهن فرماندار شهرستان قلعه گنج هم در این نشست گفت: مسیر قلعه‌گنج به بشاگرد با طول ۷۵ کیلومتر در دهه هفتاد احداث شد ولی به بهره برداری نرسید و بسیاری از پل ها مقاومت ندارد لازم است مقاوم سازی شود. 

۱۰۰ هکتار گندم‌زار دچار آبگرفتگی شد

رییس جهاد کشاورزی قلعه‌گنج هم در این نشست گفت: ۱۰۰ هکتار گندم دچار آبگرفتگی شد و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از گندمزارها از ۲۰ تا ۸۰ درصد دچار خوابیدگی شده که برداشت آن مشکل می شود.

حسین حیدری افزود: آسیب خوابیدگی خوشه های گندم، زنگ گندم و سیاهک جو بیشترین آفتی است که بعد از باران و رعد و برق دیده می شود، که در روستاهای چهل منی شهید آباد، گجک، تمبت و مزارع حاشیه هلیل رود در توابع قلعه گنج شایع شده است. 

وی ادامه داد: زنگ گندم بر روی کیفیت آن تاثیر منفی می گذارد و در حال حاضر هم به دلیل رطوبت فعلا برداشت متوقف شده است. 

حیدری اضافه کرد: برخی امروز گندم درو کرده و به مرکز خرید برده بودند که ۲۰ درصد رطوبت داشته و مرکز خرید آن را تحویل نگرفته است. 

وی افزود: به ۲۰۰ هکتار محصول گوجه فرنگی به علت آبگرفتگی و تگرگ خسارت وارد شده است. 

رییس جهادکشاورزی قلعه‌گنج بیان کرد: پنج حلقه چاه کشاورزی خسارت دیده است و اکثر مزارع کنار رودخانه‌ها دچار آبگرفتگی شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha