۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85449847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: اقتدار دفاعی کشور مرهون نخبگانی چون شهید سردار تهرانی مقدم است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: اقتدار دفاعی کشور و موفقیت های اخیر ثمره تلاش جوانان ایرانی است که با وجود ۴۵ سال تحریم‌های سخت، از خاک وطن هزاران کیلومتر آن طرف، دشمن را مورد هدف دقیق خود قرار می‌دهد و در این دستاورد باید از تهرانی مقدم‌ها، جوانان نخبه کشور و نیروهای مسلح که مردانه ایستادند و مقاومت کردند، یاد و تقدیر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان اظهار کرد: در این دفاع مشروع تلاش شد مردم آسیب نبینند و فقط مراکز نظامی را نشانه گرفت تا اصل انسانی رعایت شود در حالیکه اسرائیلی‌ها در حمله به غزه هزاران زن و کودک را شهید کرد.

آیت الله شعبانی موثق با اشاره به اینکه در دوره قبل مسأله برجام از سوی آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی بحث برجام موشکی شد و کشورمان به این پیشنهاد تن ندادند، گفت: اگر برجام موشکی منعقد می‌شد، دیگر نمی‌توانستیم با صلابت مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و این عظمت خلق شده نشان از سیاست‌های درست در برابر مسایل نظامی است.

وی بی‌توجهی به ساحت‌های درگیری را نقطه ضعف دشمن دانست و گفت: دشمنان که در میدان نظامی شکست خورد، تلاش می‌کنند در عرصه رسانه خود را پیروز نشان دهد در حالیکه اگر پاسخ کشورمان نبود، ما را ترسو خطاب می‌کردند و اگر جواب می‌دهد و مردم کشته نمی‌شوند، می‌گویند موفق نشده‌اند و مردم کشته شوند هم می‌گویند نسل کشی کرده‌اند.

وی تبیین درست واقعیت‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: کسانی که در فضای گفتمانی قرار گرفته‌اند و یا مسوول رسانه هستند، باید توجه کنند که توجه به فضای رسانه مهم است و باید تلاش کنند که در جنگ رسانه‌ای تدبیر لازم را داشته باشند تا دشمن سواستفاده نکند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به حجاب و عفاف گفت: افرادی که مخالف حجاب هستند، از این فضای رهاشدگی آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: رها کردن حجاب و برهنگی باعث آسیب زدن به خانواده‌ها می‌شود و انتظار می‌رود همه نخبگان جامعه باید به این موضوع دغدغه داشته باشند و رفتن به سمت برهنگی آسیب غیرقابل جبران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در طرح حجاب نیاز به برخوردهای سخت نیست، گفت: باید در این فضا مراقبت کرد و تذکرات با لطافت و با برخورد مناسب باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان شکل گرفتن گفتمان واحد در سطح نخبگان جامعه را خواستار شد و افزود: با این روش می‌توانیم به نتایج مطلوب برسیم و منطق عقلایی و شرعی اقتضای حمایت از حجاب را دارد و اگر فردی مخالف است، معتقدم نیاز به گفت وگو است و به نقاط مشترک فراوان می‌رسیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha