۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85449888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات وعده صادق سه لایه دفاعی مستحکم رژیم صهیونیستی را در هم کوبید

قم- ایرنا - امام جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل غاصب گفت: در این عملیات، گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان به عنوان سه لایه دفاعی بسیار مستحکم رژیم صهیونیستی با پهپادها و موشک‌های ایران اسلامی در هم کوبیده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم همچنین اظهار داشت: وعده صادق، معادله‌های جهان و منطقه را تغییر داد و مورد توجه دوست و دشمن در سراسر گیتی قرار گرفته‌است.

وی با تبیین ویژگی‌های این عملیات شجاعانه، حکیمانه و بسیار نیرومند فرزندان ملت ایران، سپاه غیور پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح با فرماندهی کل قوا گفت: عملیات وعده صادق بر اساس منطق اسلامی، حقوقی و بین‌المللی و در پاسخ به جنایت‌های اسرائیل غاصب انجام شد.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه افزود: این یک عملیات تهاجمی و بسیار قوی نبود، بلکه در حد پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی در سوریه صورت گرفت.

امام جمعه قم همچنین عملیات وعده صادق را شفاف و اعلام شده عنوان کرد و بیان داشت: در این عملیات غافل‌گیری به آن معنای پیچیده نبود، سپاه پاسداران می‌توانست غافل‌گیرانه اقدام کند، ولی از مدت‌ها قبل اعلام، و اخطار داده بود.

وی تاکید کرد: در عملیات وعده صادق هیچ خفا و امر ناآشکاری نبود و این نشان‌دهنده اوج شجاعت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

عضو فقهای شورای نگهبان با ذکر این نکته که عملیات وعده صادق، حکیمانه و صبورانه بود تصریح کرد: در این عملیات بزرگ هرگز شتاب‌زدگی نبود، و نیروهای مسلح ما کاملا با صبوری، حکمت و تسلط بر اعصاب اقدام کردند.

خطیب جمعه قم در ادامه سخنان خود، با بیان این مطلب که عملیات وعده صادق در مسیری مستقیم به طول بیش از یکهزار کیلومتر انجام شد، افزود: ما کار را به نیابت‌هایی که می‌گویند، نیابتی، نسپردیم، البته حزب‌الله ، حماس و انصارالله و سپاه مقاومت را نیابتی نمی‌دانیم، این حرف غلطی است که زده می‌شود.

اعرافی اضافه کرد: این‌ها لشکریان برآمده از اراده اُمت اسلام هستند، روی پای خود ایستاده‌اند، البته می‌دانند رهبر معظم انقلاب، آن انسان بزرگ و فرمانده‌ شایسته جهان اسلام است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد بیست‌وششم فروردین‌ماه جاری در عملیاتی موسوم به وعده صادق، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی، ده‌ها فروند پهپاد و موشک را به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

سیزدهم فروردین‌ماه، هواپیماهای متجاوز رژیم صهیونیستی با حمله به کنسول‌گری ایران در پایتخت سوریه، هفت نفر از فرماندهان عالی رتبه و مستشاران نظامی ایران را به شهادت رساندند.

وی همچنین در ادامه سخنان خاطرنشان کرد: وعده صادق در حالی انجام شده که آمریکا، انگلیس، اسرائیل غاصب و برخی دیگر از قوا و خائنان منطقه آماده بودند و همه چیز را می‌دانستند.

اعرافی یادآور شد: در برابر این عملیات هر کاری می‌توانستند، انجام دادند، هر چه انجام ندادند نیز نتوانستند.

امام جمعه قم همچنین بیان کرد: وعده صادق حمله‌ای فراتر از مرزها بود که بر فراز چند کشور ‌و در دفاع از ایران اسلامی انجام شد.

وی گفت: عملیات پیشرفته موشکی، پهپادی و ترکیبی که انجام شد، در منطق نظامی یک عملیات قابل قبول و پیشرفته بود، گرچه نیروهای ما آن حد نهایی توانایی خود را نیز به کار نگرفتند.

امام جمعه قم در بخش دیگری سخنان خطاب به سپاه غیور و نیروهای مسلح شجاع و ملت بزرگ ایران گفت: در عملیات وعده صادق، هیمنه سیاسی، نظامی، اقتصادی و به‌ویژه دفاعی اسرائیل و هم‌پیمانان او به یاری خداوند و قدرت الهی در هم شکسته شد.

اعرافی با یادآوری اینکه با انجام عملیات وعده صادق، تحلیل‌های فراوان غربی و منطقه‌ای از آمریکا و انگلیس و سایر قوای استکبار غربی نقش بر آب شد خاطرنشان کرد: این‌ها وقتی می‌دیدند که رهبر گرانقدر ما آرام می‌فرمایند، رژیم خبیث کاری کرده، پاسخ او داده خواهد شد، هرگز تصور این حجم عملیات گسترده را نداشتند، چون تحلیل‌های آنان غلط بود.

وی در ادامه افزود: در این عملیات برخی از قوای نظامی و تجهیزات پیشرفته ما به صورت محدود به کار گرفته شد، بدانند قدرت ایران بارها و بارها و به مراتب بیش از آن چیزی است که در وعده صادق دیدند، این تنها بخشی از نیروی اسلام و انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه قم در بخش دیگری سخنان خود ، دستاوردهای این عملیات بزرگ را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تغییر معادله‌های اجتماعی، فرهنگی، نظامی، امنیتی، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله این دستاوردهاست.

وی بلوغ گفتمان نوین مقاومت و طلایه شکل‌گیری قدرت جدید تمدنی اسلام و انقلاب اسلامی را دیگر دستاورد ذکر کرد و گفت: سپری شدن عصر رعب و وحشت از اسرائیل و آمریکا نیز از دستاوردهای این عملیات است.

اعرافی همچنین تثبیت جایگاه محور مقاومت را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این عملیات مورد اشاره قرار داد و گفت: این عملیات نشان داد که جایگاه گفتمان فرهنگی و معرفتی ما به موشک و دفاع نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان اصلی انقلاب اسلامی، بر پایه فکر و معرفت و اندیشه ناب الهی است یادآور شد: این گفتمان بدون توان نظامی و قدرت دفاعی قابل تداوم نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه دادن هشدار واقعی به آمریکا و اسرائیل را هم از دستاوردهای این عملیات عنوان کرد و گفت: از دیگر دستاوردهای این عملیات این بود که فلسطین متوجه شد، برغم خیانت برخی از حاکمان عرب و برخی دولت‌های منطقه و سستی گروه‌هایی در عالم اسلام، ایران اسلامی و محور مقاومت و دل‌های عالم اسلام با آنهاست.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد، از سوی آمریکا گفت: این وتو بارها علیه امت اسلام در سازمان امنیت به کار گرفته شده، این‌ها در پرونده استکبار جهانی ثبت است.

وی ادامه داد: آمریکا بسیار ضعف دارد، مانند لانه عنکبوت سست است، اسرائیل از آن نیز سست‌تر است، دنیا بداند، ملت ایران به فضل خدا در کنار یکدیگر و در کنار نیروهای مسلح، گوش به فرمان رهبری برای دفاع از ایران و انقلاب اسلامی آماده‌اند، و در این مسیر ثابت قدم خواهند ماند.

تقدیر امام جمعه قم از عملکرد مدیریت استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

امام جمعه قم در ادامه از اقدامات مدیریت استان قم درخصوص تسریع اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقدیر کرد.

وی افزود:‌ توسعه امر مسکن موضوع مهمی بود که مردم ما به آن نیاز اساسی داشته و الحمدلله دولت سیزدهم با همکاری وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌ها اقدام مهم و مثبتی در این حوزه انجام دادند.

وی گفت: استاندار قم به همراه مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی در این استان اقدام بزرگ‌ و خوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام داده که جای تقدیر و تشکر دارد.‌

اعرافی تصریح کرد: امروز حدود ۷۰ هزار واحد مسکن در استان درحال ساخت است که می‌تواند بخش خوبی از نیاز مردم شریف قم به مسکن را تامین کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته‌ مهمی که باید در اجرای این طرح در سراسر کشور قرار بگیرد موضوع پیوست فرهنگی است که نباید از آن غافل شد. امیدواریم طرح نهضت ملی مسکن با قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های درست و مناسب در کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

خطیب‌ نماز جمعه قم در پایان بیان کرد: اگر دولت بتواند موضوع مسکن را حل‌ کند به این معناست که توانسته ۵۰ درصد مشکلات زندگی مردم را برطرف سازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha