امام جمعه مراغه: مردم به فضاسازی‌های رسانه‌ای در مورد اسراییل توجه نکنند

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه به برخی از فضاسازی‌های رسانه‌ای در مورد واکنش‌های اسراییل اشاره و بیان کرد: مردم به این فضاسازی‌ها توجه نکنند.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: صهیونیست‌ها پیش از این نیز «فخری‌زاده» و دیگر دانشمندان و نظامیان ما را به شهادت رسانده و همواره برای جاسوسی در خاک کشورمان تلاش کرده‌اند؛ بر همین اساس تداوم این حماقت‌های صهیونیست‌ها چیز تازه‌ای نیست که ذهن مردم ما را مشغول کند.

امام جمعه مراغه: مردم به فضاسازی‌های رسانه‌ای در مورد اسراییل توجه نکنند
امام جمعه مراغه: حمله صهیونیست‌ها به سرکنسولگری ایران در دمشق، اشتباه بزرگی بود که نباید بی‌پاسخ می‌ماند

وی با تاکید بر اینکه حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق به عنوان اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها نباید بی‌پاسخ می‌ماند، ادامه داد: اگر جواب نمی‌دادیم، آنان به جسارت‌های خودشان ادامه می‌دادند اما پاسخ کوبنده سپاه در عملیات «وعده صادق» درس بزرگی به اسراییل و حامیانش داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری: اگر به حمله صهیونیست‌ها به سرکنسولگری کشورمان در دمشق جواب نمی‌دادیم، آنان به جسارت‌های خودشان ادامه می‌دادند

آیت‌الله پورمحمدی افزود: بلافاصله پس از عملیات «وعده صادق»، فرماندهان نظامی کشورمان از جمله سرلشکر باقری تاکید کردند که اگر اسراییل بار دیگر خطایی بکند، پاسخ ما گسترده‌تر خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری این را هم بیان کرد که اسراییل تاکنون‌ خودش را چهارمین ارتش قدرتمند جهان تلقی می‌کرد اما همین ارتش به ظاهر قوی طی چندماه گذشته در غزه متوقف شده و در مهار موشک‌های قدیمی کشورمان هم عاجر بود.

وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موشک‌های قدیمی برای حمله به پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها بهره گرفت، افزود: ایران در عملیات «وعده صادق» همان پایگاه‌هایی را هدف قرار داد که از آن مکان‌ها به سرکنسولگری کشوررمان حمله شده بود.

سپاه اقتدار ایران را به نمایش گذاشت

امام جمعه مراغه تاکید کرد: سپاه پاسداران در عملیات «وعده صادق» نه تنها اقتدار کشورمان را به نمایش گذاشت، بلکه به جهانیان و به ویژه کشورهای منطقه هم ثابت کرد که اسراییل یک حباب شیشه‌ای است.

آیت‌الله پورمحمدی، عملیات «وعده صادق» را بسیار افتخارآمیز خواند و افزود: انفعال و واهمه داشتن از واکنش اسراییل با هیچ منطقی سازگار نیست زیرا ما نمی‌توانستیم با این فرض غلط، خودمان را ذلیل کنیم و حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران را بی‌پاسخ بگذاریم.

امام جمعه مراغه سخنان اخیر یک تحلیلگر عرب را قابل تامل خواند و بیان کرد: به گفته این تحلیلگر «در حالی که عرب‌ها ساکت هستند، فرزندان سلمان فارسی به کمک فلسطینی‌ها آمدند».

آیت‌الله پورمحمدی همچنین با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت، مصادف با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیش است، بیان کرد: سپاه پاسداران نهادی مقدس و شجره‌ای طیبه به شمار می‌رود که برکات گسترده در دوران دفاع مقدس و پس از آن داشته است.

امام جمعه مراغه این را هم بیان کرد که سپاه قدس به عنوان یکی از شاخه‌های سپاه پاسداران نیز در انتقال پیام انقلاب به کشورهای منطقه نقش اساسی داشته است.

ارتش جمهوری اسلامی مقتدر و مکتبی است

امام جمعه مراغه همچنین ارتش جمهوری اسلامی را مقتدر و مکتبی خواند و بیان کرد: اگر امروز دشمنان نمی‌توانند به کشورمان چپ نگاه کنند، به برکت همین اقتدار نیروهای مسلح و از جمله ارتش جمهوری اسلامی و سپاه جانبرکف است.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه ارتش در دوران دفاع مقدس ۴۸ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد، افزود: ۲ هزار و ۳۵ شهید از این تعداد به پادگان امام رضا (رع) مراغه اختصاص داشت.

وی نیروهای مسلح را از برکات جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: ملت شریف ایران به نیروهای دلاوری چون صیاد شیرازی و ولی‌الله قرنی افتخار می‌کنند.

قدردانی مردم مراغه از سپاه و اعلام انزجار از اسراییل

نمازگزاران و جمعی از مردم مراغه پس از اقامه نماز جمعه تا میدان طلوع فجر راهپیمایی کردند و قدردانی خودشان از سپاه پاسداران بابت انجام عملیات «وعده صادق» و همچنین انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی را فریاد کشیدند.

آیت‌الله پورمحمدی در جمع شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بیان کرد: طی بیش از هفت دهه‌ای که اشتغال فلسطین می‌گذرد، آمریکا ۴۸ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه اسراییل را وتو کرده است و دیشب نیز عضویت فلسطین در شورای امنیت، بار دیگر از سوی آمریکا وتو شد.

وی حق «وتو» را ظالمانه خواند و افزود: مدعیان حقوق بشر غربی در حالی حق «وتو» را به نفع منافع ضدانسانی به کار می‌گیرند که برخی از افراد خودباخته در فضای مجازی از کشته شدن یک کودک به ظاهر اسراییلی در عملیات «وعده صادق» اظهار ناراحتی می‌کنند.

وی این سوال را مطرح کرد که اسراییل تاکنون چندهزار کودک مظلوم و بی‌دفاع غزه را به خاک و خون کشیده است، اضافه کرد: این افراد خودباخته اصولا باید نسبت به کشتار کودکان غزه هم واکنش نشان دهند.

آیت‌الله پورمحمدی ادامه داد: مردم مراغه امروز حمایت خودشان را از مظلومان غزه بار دیگر اعلام کردند و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، انزجار خودشان را از سران کشورهای استکباری نشان دادند.

وی افزود: مردم دنیا حتی در خود آمریکا از جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه ناراحت هستند اما سران کشورهای غربی به خواسته‌های مردمانش توجه نمی‌کنند.

به گفته وی شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، اعلام می‌کنند که هر موقع که ولی‌فقیه صلاح بداند، حتی در داخل فلسطین هم به کمک مردم مظلوم می‌روند.

به گزارش ایرنا طرح مردمیاری و ویزیت رایگان پزشکی توسط گروه ۱۱ توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در صحن مسجد جامع مراغه اجرا شد؛ همچنین به مناسبت روز ارتش، امیر «حاتم سیفی» فرمانده گروه ۱۱ توپخانه قبل از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران حاضر شد و بیان کرد: ارتش ما یک ارتش مردمی است و این را در صحنه‌های مختلف و در زمان بروز حوادث و بلایای غیرطبیعی ثابت کرده است.

امام جمعه مراغه: مردم به فضاسازی‌های رسانه‌ای در مورد اسراییل توجه نکنند
فرمانده گروه ۱۱ توپخانه: مردمی بودن ارتش همواره در زمان بروز حوادث به اثبات رسیده است

وی این را هم مورد تاکید قرار داد که فرزندان ملت بزرگ و انقلابی ایران در اوج آمادگی خود قرار دارند و هرگز اجازه نخواهند تا دشمنان این مرز و بوم حتی به فکر جنگ با ایران اسلامی بیافتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha