۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85449937
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دومین دوره کلاس هندلری اسب کشور در سیرجان آغاز شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85449937
دومین دوره کلاس هندلری اسب کشور در سیرجان آغاز شد
عکس آرشیوی است

کرمان- ایرنا- دومین دوره کلاس های هندلری (هدایت کننده اسب) و سومین دوره کلینیک ملی تخصصی اسب به میزبانی شهرستان سیرجان آغاز شد و ۲ روز ادامه خواهد داشت. 

رییس کمیته جشنواره های زیبایی اسب و مدرس این دوره از کلاس های کلینیک ملی تخصصی اسب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دوره از کلاس ها زیر نظر کمیته جشنواره های زیبایی اسب و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از امروز به مدت ۲ روز در دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه ورزشی گل گهر سیرجان برگزار می شود.

دومین دوره کلاس هندلری اسب کشور در سیرجان آغاز شد

بهرام خیرخواه ادامه داد: کلاس هندلری با مدرسی جمال زاهدی از مدرسان رسمی ملی کشور با حضور ۱۷ شرکت کننده از ۶ استان قزوین، چهارمحال بختیاری، فارس، اصفهان، هرمزگان و کرمان و دوره کلینیک ملی تخصصی نیز با مدرسی خودم و با حضور ۳۵ شرکت کننده از هفت استان کشور در حال برگزاری است.
به گفته وی، دوره های برگزاری این کلاس ها زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود.

خیرخواه با اشاره به اهداف مهم برگزاری این دوره از کلاس های آموزشی، خاطرنشان کرد: آشنایی با قوانین و مقررات جشنواره های زیبایی اسب کشور، نحوه شناخت و موضوع قضاوت و همچنین تاکید به تولید کنندگان و پرورش دهندگان اسب در خصوص اصلاح نژاد و بهبود صنعت اسب در کشور از جمله مباحثی است که در این کلاس ها از سوی مدرسان به شرکت کنندگان توضیح داده می شود.

خیرخواه اضافه کرد: سال گذشته و در ۱۸ اسفند ماه شاهد اولین دوره کلینیک ملی تخصصی اسب به میزبانی شهر بوکان از توابع استان آذربایجان غربی با حضور ۱۰۶ شرکت کننده از سراسر کشور بودیم و هفته گذشته نیز استان بوشهر میزبان اولین دوره کلاس های هندلری و دومین دوره کلینیک تخصصی اسب بود.

دومین دوره کلاس هندلری اسب کشور در سیرجان آغاز شد

مدرس کمیته جشنواره های زیبایی اسب اظهار کرد: ۱۴ اردیبهشت ماه آینده نیز شهرستان گناباد میزبان چهارمین دوره کلاس های هندلری و شهرستان بجستان از استان خراسان رضوی نیز میزبان چهارمین دوره کلینیک ملی تخصصی خواهند بود.

خیرخواه با اشاره به اینکه استان گیلان نیز ۲۷ اردیبهشت ماه آینده میزبان این ۲ دوره خواهد بود، تاکید کرد: شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی در نهایت خود را آماده حضور در فستیوال بزرگ اسب دره شور که خرداد ماه سال جاری به میزبانی اصفهان برگزار خواعهد شد، خواهند کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha