فون درلاین: در برابر تهدیدهای ترکیبی روسیه در کنار فنلاند می‌ایستیم

تهران- ایرنا- اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا پس از بازدید از گذرگاه مرزی ایماترا فنلاند در مرز این کشور با روسیه، گفت: در برابر تهدیدهای ترکیبی مسکو در کنار هلسینکی می‌ایستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری میامی هرالد، رئیس کمیسیون اروپا عصر جمعه پس از ملاقات با پتری اورپو نخست‌وزیر فنلاند، به اتفاق وی برای بازدید از مرز ایماترا با یک فروند بالگرد راهی این گذرگاه مرزی میان فنلاند و روسیه شد.

فون درلاین پس از این دیدار در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: تهدیدهای ترکیبی روسیه فقط امنیت فنلاند را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد بلکه امنیت کل اتحادیه اروپا را در معرض تهدید قرار می‌دهد و به همین دلیل است که من امروز در گذرگاه مرزی ایماترا حضور یافتم.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه پیام خود، افزود: من امروز به گذرگاه مرزی ایماترا آمدم تا به فنلاند بگویم که اروپا در بحث امنیت مرزها و حمایت از مناطق مرزی، در کنار شما ایستاده است.

نخست‌وزیر فنلاند نیز پس از دیدار و گفت وگو با رئیس کمیسیون اروپا، به خبرنگاران، گفت: گذرگاه‌های مرزی ما با روسیه در حال حاضر بسته است اما با فرا رسیدن فصل بهار، این خطر وجود دارد که روسیه مهاجران را به عبور غیرقانونی از مرز فنلاند در مناطقی به غیر از گذرگاه‌های رسمی تشویق کند.

اورپو افزود: پیام اصلی فنلاند به رئیس کمیسیون اروپا در دیدار امروز این بود که مناطق شرقی فنلاند باید مسکونی بماند و مردم به زندگی عادی خود در این مناطق ادامه دهند و این امر جز از طریق تضمین امنیت مرزهای ما با روسیه امکان‌پذیر نیست.

به نوشته میامی هرالد، هلسینکی پیشتر با ادعای اینکه روسیه برای بی‌ثبات کردن فنلاند با استفاده ابزاری از مساله مهاجرت، مهاجران غیرقانونی را روانه گذرگاه‌های مرزی فنلاند می‌کند، تا اطلاع ثانوی مرزهای خود را با این کشور بست.

به گزارش ایرنا، درحالی که دولت فنلاند قرار بود در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) گذرگاه‌های مرزی با روسیه را بازگشایی کند، گزارش‌ها حاکی از تمدید بسته شدن مرزها است.

فنلاند اواخر سال گذشته (میلادی) مرزهای مشترک با روسیه را برای جلوگیری از ورود فزاینده پناهجویان به این کشور منطقه نوردیک بست. دولت هلسینکی ادعا می‌کند که هجوم پناهجویان اقدامی برنامه‌ریزی شده از سوی مسکو است؛ اتهامی که کرملین آن را رد می‌کند.

دولت فنلاند همچنین اعلام کرده بود که مسافرانی که با قایق و هواپیما وارد این کشور می‌شوند، همچنان می‌توانند درخواست پناهندگی دهند.

به گفته گارد مرزی (پلیس مرزبانی) فنلاند، حدود ۹۰۰ پناهجو از کشورهایی از جمله کنیا، مراکش، پاکستان، سومالی، سوریه و یمن در ماه نوامبر (آبان/آذر) از روسیه وارد فنلاند شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha