همه حوادث و اتفاقات فروردین ۱۴۰۳؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

تهران - ایرنا - در حالی که فروردین هر سال معمولا از آرام ترین ماه های سال است، اما امسال به دلایل متعدد از جمله تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ کوبنده نیروهای مسلح کشورمان به این رژیم، یکی از پرخبرترین ماه های سبز سال های اخیر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، شروع نخستین ماه سال ۱۴۰۳ از سال های متفاوت سه دهه اخیر بود که با ماه مبارک رمضان همراه شد؛ رهبر معظم انقلاب نیز در لحظه تحویل سال، شعار سال جاری را «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری کرد و رئیس جمهور هم دستور تشکیل کارگروهی برای پیگیری اجرای این نام را به همه دستگاه ها صادر کرد. ضمن اینکه در تماس تلفنی با رهبر معظم انقلاب قول داد تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار بندد.

در این ماه همچنین برای نخستین بار شاهد تقابل مستقیم میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی پس از تجاوز وحشیانه صهیونیست ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از مستشاران ایرانی در سوریه و پاسخ قاطع نیروهای مسلح کشورمان به این تجاوز صهیونیست ها بودیم.

حضور دشمن‌شکن مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس در ۱۷ فروردین، جواب محکمی به این تجاوز بود.

ناکام ماندن حمله تعدادی از تروریست های وابسته به جیش الظلم به جنوب شرق کشور با هدف تسلط بر مراکز نظامی راسک و چابهار با مقابله به مثل نیروهای فراجا و سپاه سیستان و بلوچستان، آزادی همه گروگان ها و شهادت تعدادی از نیروهای مسلح در این تقابل، از اتفاقات فرودین امسال بود.

از دیگر اتفاقات مهم فروردین ماه، تلاش عده ای برای بالا نگه داشتن نرخ تلگرامی ارز و سکه بود و برخی رسانه های هوادار دولت قبل نیز به صورت هماهنگ می گفتند قیمت کالاها افزایش یافته است این در حالی است که بر اساس اعلام چند باره مسئولان ارشد اقتصادی و همچنین سخنگوی دولت، نوسانات ارزی هیچ تأثیری بر معیشت و سفره مردم ندارد و کالاهای اساسی و دارو مواد اولیه تولید دارو با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تهیه می شود؛ ارز واردات سایر کالاهای وارداتی رسمی نیز از محل مرکز مبادله ارز و طلا تهیه می شود که تفاوت فاحشی با نرخ ارز تلگرامی دارد.

همچنین در این ماه بحث های افزایش حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان همراه با تصویب تعطیلی پنجشنبه ها در کنار جمعه ها و افزایش تعطیلات هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس، از مباحث مهم اداری - اجتماعی بود که دولت نیز با این مصوبه همراه بود.

ماجرای ساخت مسجدی در پارک قیطریه تهران با اهتمام شهرداری، از دیگر مسائل پُربحث میان مردم و رسانه ها در فروردین ماه سال جاری بود.

مهم ترین اتفاقات فروردین ماه ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

۱ فروردین

تبادل پیام تبریک نوروزی روسای جمهور ایران و آذربایجان

الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان به عنوان کشوری که در حوزه نوروز قرار دارد، نخستین همتای آیت الله رئیسی بود که در اولین ساعت سال نو، نوروز را به رئیس جمهور و مردم ایران تبریک گفت؛ متقابلا آیت الله رئیسی هم نوروز را به مردم و همتای آذربایجانی‌اش شادباش گفت.

رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۳ را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی با تبریک همزمانی بهار طبیعت با بهار معنویت (ماه مبارک رمضان) سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.

ایشان در بیانات خود گفتند: بنده با مطالعه نظرات کارشناسان این مسئله به این نتیجه می‌رسم که یک کلید اساسی برای حلّ مشکلات اقتصادی کشور عبارت است از مسئله تولید؛ تولید داخلی، تولید ملّی، برای همین هم هست که در این چند سال گذشته بر روی تولید ما تکیه کردیم. اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد، بسیاری از مشکلات مهمّ اقتصادی مثل مسئله تورّم، مسئله اشتغال و مسئله ارزش پول ملّی، این مسائل اساسی اقتصاد به نحو خوبی به سمت حل پیش خواهد رفت.

آیت الله رئیسی: مسیر درستی برای کاهش پایدار تورم و رشد اقتصادی انتخاب کردیم/ ۱۴۰۳ سال رونق تولید است

آیت الله رییسی نیز در پیام تصویری نوروزی خود در لحظه تحویل سال گفت: ۳ سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است. برخی مدعی بودند که تورمِ ٣ رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥ درصد به ٣٥ درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.

سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳/ رهبر انقلاب: رسیدن به اهداف برنامه هفتم بدون حضور مردم ممکن نیست

رهبر معظم انقلاب عصر یکم فروردین به سنت هر ساله سخنرانی نوروزی داشتند که امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، از حرم مطهر رضوی (ع) برگزار نشد و سخنرانی ایشان از حسینیه امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم ادا شد.

حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در این سخنرانی، با تبریک مجدد عید سعید نوروز به آحاد ملت، همزمانی بهار طبیعت و بهار معنویت را زمینه‌ساز طراوت و رویش و شکوفایی جسم و روح و جان انسان برشمردند و افزودند: هنر و قدرت ماه رمضان این است که با نسیم معنویِ روزه و عبادات و توسل و مناجات، انسان غیرغافل را در مسیر صلاح و بندگی به شوق و تلاش می‌کشاند.

رهبر انقلاب با اشاره به تمرکز شعارهای چند سال اخیر بر مسئله اقتصاد گفتند: سال گذشته در تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» کارهای خوبی انجام شد اما با آنچه مطلوب و مورد نظر ما بود فاصله نسبتاً زیادی داشت؛ لذا مسئولان و فعالان مردمی باید در سال جدید هم تحقق آن شعار مهم را وظیفه‌ای اساسی بدانند.

ایشان قضایای غزه و قتل عام بیش از ۳۰ هزار نفر زن و کودک و پیر و جوان در مقابل چشمان دنیای به اصطلاح متمدّن و مدعی حقوق بشر را نشان‌دهنده ظلم و ظلمت حاکم بر دنیای غرب خواندند و افزودند: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نه فقط از جنایت‌های رژیم اشغالگر جلوگیری نکردند بلکه از همان روزهای اول با سفر به سرزمین‌های اشغالی حمایت خود را اعلام و انواع سلاح و کمک نیز برای استمرار جنایتها ارسال کردند.

۲ فروردین

نامه تشکر وزیر کشور به رهبر انقلاب در پی اظهار رضایت ایشان از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اسفند سال گذشته

در نامه احمد وحیدی وزیر کشور به مقام معظم رهبری در پی سخنرانی نوروزی ایشان و اظهار رضایت از برگزاری امن راهپیمایی و انتخابات زمستان سال گذشته آمده است: بیانات حضرتعالی در نخستین روز سال ۱۴۰۳ در رضایت از برگزاری امن مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار شد، برای مجموعه وزارت کشور به ویژه ستاد انتخابات و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور مایه مباهات و افتخار است.

۳ فروردین

نخستین نمازجمعه ۱۴۰۳

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری خطیب نخستین نمازجمعه سال جدید بود؛ وی در تشریح بیانات نوروزی رهبر انقلاب تصریح کرد: در سخنان رهبر انقلاب، اولویت کشور همچنان اقتصاد است؛ به دلیل بیماری ساختاری و مزمن اقتصاد، تکانه‌های جهانی، هم به دلیل سوء تدبیرها و غفلت‌ها، تحریم‌های ظالمانه دشمنان اقتصاد در اولویت است. اقتصاد به دلیل نقشی که در دین و دنیای مردم دارد بسیار جدی و حیاتی است. سال‌هاست رهبر عزیزمان اقتصاد را محور شعار سال قرار داده‌اند. هر چند قدم‌های خوبی برداشته شده، اما غفلت‌ها هم کم نبوده است.

۴ فروردین

برگزاری اجلاس جهانی بین المجالس در ژنو با حضور ۶ نماینده از ایران و طرح موضوع غزه

یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی، شنبه چهار فروردین ۱۴۰۳ در ژنو آغاز به کارکرد. این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ ۴ تا ۸ فرورین ۱۴۰۲ در ژنو برگزار شد. ۶ نماینده مجلس ایران همراه با نماینده وزارت امور خارجه در این اجلاس حضور داشتند که موضوعات متعددی از جمله حمایت از مردم مظلوم غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی را مطرح کردند.

محکومیت حادثه تروریستی روسیه و کشته وزخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان روسی از سوی رئیس جمهور و معاون اول وی

در پی بروز حادثه تروریستی در نزدیکی مسکو و جان باختن تعدادی از شهروندان بی گناه روسی، رئیس جمهور به مردم و همتای روسی خود تسلیت گفت و آن را شدیدا محکوم کرد.

آیت الله رئیسی همچنین خواستار اقدام جدی برای مجازات طراحان و عاملین این حادثه شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور هم در پیامی به نخست وزیر روسیه این حادثه را محکوم کرد و به همتای خود و مردم روسیه جان باختن شهروندان روسی را تسلیت گفت.

۵ فروردین

رئیس جمهور بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد

آیت الله رئیسی بخش نخست قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را ۵ فروردین امسال ابلاغ کرد. این قانون در ۲۷ اسفند سال گذشته پس از طی مراحل تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ارسال شده بود که در ۵ فروردین امسال از سوی رئیس جمهور برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

نخستین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۳/ تاکید رئیس‌جمهور بر نظارت و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر یکشنبه در اولین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۳، تقارن ماه مبارک رمضان با آغاز سال نو و بهار طبیعت را فرصتی ارزنده‌ برای ایجاد تحول فردی و اجتماعی و حرکت به سمت تعالی و کمال دانست و با اشاره به شعار سال افزود: آنچه امسال تحت عنوان جهش تولید مطرح شده، با رشد تولید تفاوت داشته و یک گام فراتر از آن است.

آیت الله رئیسی در ادامه به موضوع مهم نظارت بر روند قیمت گذاری و جلوگیری از هر گونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها پرداخت و با ناکافی دانستن تعیین قیمت صرفا بر اساس شیوه عرضه و تقاضا افزود: در شرایطی که سوداگری و دخالت دشمن برای ایجاد اخلال در بازار وجود دارد، نظارت دولت در مواقع لازم برای احقاق حقوق مردم ضروری است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت بررسی تغییر قیمت کالاها در ستاد تنظیم بازار، مسئولان این ستاد را مکلف کرد در این زمینه به شکلی تصمیم‌گیری کنند که به هیچ کدام از طرفین تولیدکننده و مصرف کننده اجحاف نشود.

۸ فروردین

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت: بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود

آیت الله رئیسی در جلسه چهارشنبه هیأت دولت رییس جمهور سفرهای نوروزی را از جمله بسترهای نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

اسماعیل هنیه در تهران و دیدار با رهبر انقلاب و رؤسای جمهور و مجلس

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس فروردین امسال به تهران آمد و عصر سه شنبه ۷ فروردین با رهبر معظم انقلاب و ۸ فروردین با رئیس جمهور دیدار و گفت وگو کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

آیت الله رئیسی نیز در دیدار هنیه گفت: حقیقتاً امروز با مقاومت و ایستادگی جانانه مردم مظلوم و مقتدر غزه، مساله فلسطین از جهان اسلام فراتر رفته و به مساله جهان بشریت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مردم دنیا با تمام وجود از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا تنفر دارند و نسبت به مردم مظلوم غزه عشق می‌ورزند.

رییس جمهور افزود: حرکت بزرگ و حماسی نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات طوفان‌ الاقصی رویدادی بی‌نظیر بود که شکست‌های آن برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

۹ فروردین

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس نیز در دیدار با اسماعیل هنیه با تأکید بر اینکه وعده الهی درباره پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، قطعی است، گفت: ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب و رؤسای جمهور و مجلس

زیال نخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین نیز پس از رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران آمد و با مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس مجلس دیدار داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار نیروهای مقاومت و مردم غزه را تا این لحظه پیروز میدان خواندند و تاکید کردند: اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ شش ماهه، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

رییس جمهور در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با تأکید بر راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جریان مقاومت و مردم مظلوم و مقتدر غزه، از انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در عمل به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین گلایه کرد و افزود: ایستادگی مردم غزه تفوق گفتمان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را اثبات کرد.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نشست با زیاد نخاله با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است، گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبردهای تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت و پوشالی بودن این رژیم به صورت کامل، مشهود شد.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

۱۱ فروردین

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه قرآن کریم

آیت الله رئیسی در بازدیدی که از نمایشگاه قرآن کریم داشت با بیان اینکه ما سعادت بشر را در پرتو توجه و عمل به قرآن می‌دانیم و باور داریم آنچه در عالم پناه بشر بوده و سعادت او را در هر دو جهان تضمین می‌کند، آموزه‌های قرآن کریم است، اظهار داشت: کتاب کامل در کنار انسان کامل مدار هدایت بشر هستند و اساسا وجه اشتراک این دو هدایت بشر است.

۱۲ فروردین

در گفت و گوی تلفنی مطرح شد/ تاکید روسای جمهور ایران و ترکیه بر تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی

روسای جمهور ایران و ترکیه ۱۲ فروردین در گفت و گوی تلفنی بر ضرورت پیگیری و اجرای توافقات و عمل به تعهدات برای تقویت هر چه بیشتر مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، تامین منافع، افزایش وحدت و انسجام در میان امت اسلامی تاکید کردند.

۱۳ فروردین

تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق

عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق حمله کرد که بر اساس آن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودروهای مقابل آن نیز خسارت دیدند.

به گفته حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران، جنگنده‌های F۳۵ رژیم صهیونیستی با ۶ موشک ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق تخریب کردند که در اثر آن ۷ تن از نیروهای ایرانی مستقر در این ساختمان به شهادت رسیدند که سردار محمدرضا زاهدی در میان شهدا بود.

۱۴ فروردین

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و همرزمانش؛ رژیم خبیث صهیونیست را از این جنایت پشیمان خواهیم کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سرلشکر زاهدی و همرزمانش تاکید کردند که رژیم غاصب و منفور صهیونیست را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد.

رییس‌جمهور در واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی: این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند

آیت الله رئیسی در واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند با اینگونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید و روز به روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌های آزاده علیه ماهیت نامشروع خود بوده و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

آیت الله رئیسی در گفت‌وگو با بشار اسد: اقدامات جنون‌آمیز اخیر دست و پا زدن‌های آخر رژیم در حال احتضار صهیونیستی است

رئیس‌جمهور در گفت وگوی تلفنی با همتاری سوری خود اقدامات جنون‌آمیز اخیر رژیم صهیونیستی را دست و پا زدن‌های آخر این رژیم در حال احتضار توصیف و تصریح کرد:‌ امروز بر همگان اثبات شده که رژیم جنایتکار صهیونیستی به هیچ یک از اصول انسانی و بین‌المللی پایبند نیست و تاسف‌بارتر اینکه غرب همچنان به حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای از این رژیم ادامه می‌دهد.

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل

نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

خاندوزی: رکورد جذب سرمایه گذاری خارجی در ۱۴۰۲ شکسته شد/ ۳۱۸ پروژه به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار

وزیر اقتصاد در نخستین نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: ۳۱۸ پروژه سرمایه گذاری خارجی با ارزش ۵.۵ میلیارد دلار در سال گذشته داشتیم چین و ترکیه و امارات بیشترین میزان سرمایه گذاری های خارجی را به خود اختصاص داده اند.

سید احسان خاندوزی با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی دو سال نخست دولت سیزدهم مجموعا ۱۲.۶ درصدی را تجربه کرد، بیان کرد: رشد اقتصادی با نفت ۶.۴ و بدون نفت ۴.۴ درصد بود رشد اقتصادی دو سال نخست دولت سیزدهم مجموعا ۱۲.۶ درصدی را تجربه کرد. نرخ رشد بدون نفت هم در دو سال دولت سیزدهم به۱۰.۴ درصد رسید که در ۴ سال دولت دوازدهم ۸.۵ درصد بود.

۱۵ فروردین

رهبر انقلاب: روز قدس امسال، خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود

رهبر معظم انقلاب در دیدار سران قوا، جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام و چهره‌های اجتماعی با بیان اینکه روز قدس امسال یک خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود، اظهار داشت: اگر سالهای قبل روز قدس را فقط کشورهای اسلامی برگزار میکردند، امسال به احتمال زیاد در کشورهای غیراسلامی هم روز قدس با عظمت ان‌شاالله برگزار خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به دو شکست رژیم جنایتکار صهیونیستی در «طوفان‌الاقصی و تحقق اهداف حمله به غزه»، تأکید کردند: روز قدس امسال ان‌شاءالله با درخشش ملت ایران و حضور ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه، به یک خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب تبدیل خواهد شد.

رئیسی‌ در جلسه هیأت دولت: اقدامات امیدبخش دولت در خدمت رسانی به مردم تبیین شود/ لزوم رفع دغدغه‌های نخبگان

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت آمار ارائه شده از سفر های نوروزی و حضور گردشگران در اقصی نقاط کشور را امیدبخش و از نشانه‌های نشاط اجتماعی دانست و با تاکید بر تقویت زیر ساخت‌های لازم در حوزه گردشگری و اهتمام دولت به خدمات‌دهی بهینه به مردم، تبیین اقدامات انجام شده برای افکار عمومی را خواستار شد.

آیت الله رئیسی بر اهمیت نقش نخبگان علمی در پیشرفت کشور و لزوم رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها تاکید کرد و افزود: با رفع دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی نخبگان علمی، می‌توان زمینه مشارکت بیشتر آنها در پیشرفت کشور را فراهم کرد.

لطیفی در حاشیه جلسه دولت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در حقوق فروردین اعمال می‌شود

رئیس سازمان اداری استخدامی گفت: افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می رسد اما اگر دستگاهی جا ماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

زاکانی در حاشیه جلسه دولت: قرار نیست حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع شود

شهردار تهران گفت: یکی از نیاز های عمومی وجود مسجد در پارک ها است و در مورد پارک قیطریه در جریان ساخت هیچ درختی قطع نخواهد شد، یک ساختمان قدیمی در پارک است که به مسجد تبدیل می شود و سایر ظرفیت های پارک هم دیده شده است.

رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سخنانی در مراسم «منبر قدس» که با شعار «طوفان الاحرار» و با سخنرانی رهبران محور مقاومت به طور همزمان در تهران، دمشق، صنعا، بیروت و بغداد برگزار و از شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای پخش شد، با بیان اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به قمار روی اسب بازنده است، اظهار داشت: امروز طرح‌های سازش‌کارانه به بایگانی تاریخ رفته و اجرای هرگونه طرحی بدون حضور فلسطینی‌ها غیر ممکن است.

۱۶ فروردین

حمله شبانه تروریست ها به شهرستان های راسک و چابهار

از نیمه های شب تعدادی از تروریست ها وابسته به جیش الظلم به مقرهای نیروهای مسلح شامل سپاه و فراجا در شهرستان های راسک و چابهار حمله کرده و همچنین تعدادی از مردم را به گروگان گرفتند که عملیات دستگیری تروریست ها و آزادسازی گروگان ها تا ۱۶ فروردین ادامه داشت.

در این جمله تعدادی از نیروهای مسلح که تنی چند از آن از برادران اهل سنت بودند نیز به شهادت رسیدند.

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور عصر ۱۶ فروردین در گفت وگوی زنده تلویزیونی از پایان درگیری‌ها در چابهار و راسک خبر داد و گفت: تمامیِ تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و هدف آنها تصرف مقرهای سپاه بود که به هیچ‌کدام از اهداف‌شان هم نرسیدند.

اقامه نماز از سوی رهبر انقلاب بر پیکر شهدای قدس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر ۷ شهید راه قدس نماز اقامه کردند.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

۱۷ فروردین

حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس

روز قدس امسال به دلیل فضای متفاوت نسبت به سال های گذشته از جمله تجاوز رژیم صهیونیستی طی نیمه دوم سال گذشته به غزه و همچنین حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، با حضور پررنگ تری برگزار شد.

رئیس جمهور راهپیمایی کنندگان روز قدس را همراهی کرد

رئیس جمهور نیز با حضور در میان مردم و همراهی با راهپیمایان با بیان اینکه راهپیمایان روز جهانی قدس همان مردمی هستند که در روزهای گذشته قرآن بر سر گرفتند و امروز در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف از رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری می‌کنند، گفت: یقین داریم این احساس برآمده از قلب‌ها، دل‌ها و فریادها حتما به نابودی رژیم صهیونیستی و اعتلای عزت مردم فلسطین و مسلمین جهان منتهی خواهد شد.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

آیت‌الله رئیسی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی: دولت سیزدهم رکورددار میزان حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها است/ دانشگاه اتاق فکر دولت است

رئیس جمهور در ادامه دیدارهای رمضانی خود شامگاه جمعه میزبان جمعی از نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالان دانشجویی بود و در فضای صمیمانه پای صحبت‌ها و بیان دغدغه‌های آنها نشست.

وی برگزاری نشست‌های مختلف از سوی دولتمردان با جامعه دانشجویی کشور را فرصتی مغتنم جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان دانست و افزود: بالاترین میزان حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها پس از انقلاب مربوط به دولت سیزدهم است که نشان از اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجو در این دولت دارد.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

۱۹ فروردین

نشست مشترک دولت و مجلس برگزار شد/ آیت الله رئیسی: تصمیمات تورم‌زا از دستورکار خارج شوند

رئیس جمهور در نشست مشترک نمایندگان مجلس و منتخبان مجلس دوازدهم با اعضای هیات دولت با بیان اینکه هر تصمیم تورم‌زایی باید از دستور کار خارج شود، گفت: مجموع اقدامات دولت و مجلس باید مهار تورم باشد.

قالیباف در نشست مشترک منتخبان مجلس دوازدهم و هیات دولت: موفقیت دولت و مجلس در گروی همدلی، همگرایی و وحدت است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک نمایندگان و منتخبین مجلس شورای اسلامی با هیأت دولت که عصر یکشنبه ۱۹ فروردین در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن قدردانی از میزبانی دولت برای این مراسم و آرزوی قبولی طاعات با بیان اینکه موفقیت ما در گروی همدلی، همگرایی و وحدت است، گفت: دولت و مجلس باید دست به دست هم بدهیم با وحدت و همگرایی، برای حل مشکلات مردم در راستای امید آفرینی اقدام کنیم.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

۲۱ فروردین

در آخرین نشست از دیدارهای رمضانی مطرح شد/ ضرب الاجل ۱۰روزه آیت الله رئیسی به دستگاه‌ها برای تعیین سازوکار و عملیاتی کردن مشارکت مردم در تولید

رئیس جمهور در آخرین نشست از دیدارهای رمضانی خود، با جمعی از مسئولان، صاحب‌نظران و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف برای گفتمان‌سازی فراگیر و نهادینه کردن مشارکت مردم در تولید و اقتصاد، دستور داد کارگروهی متشکل از مسئولان دولت و فعالان عرصه تولید و اقتصاد مردمی تشکیل شود تا در مدت حداکثر ۱۰ روز، ساز و کارهای اجرایی و عملیاتی کردن مشارکت مردم در امر تولید را در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی تعیین کنند.

۲۲ فروردین

نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد

پس از حلول روز اول شوال المکرم و اعلام عید سعید فطر، نمازعید به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اقامه شد.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: رژیم صهیونیستی در ماجرای حمله به کنسولگری باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه های نماز عید سعید فطر با بیان اینکه کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند، خاطرنشان کردند: رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید سعید فط: تشکر واقعی از ملت ادامه تلاش بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم به مناسبت عید سعید فطر با تشکر از ملت ایران به‌خاطر پیشگامی در همه عرصه‌های معنوی، اجتماعی و سیاسی، تشکر زبانی را کافی ندانستند و خطاب به مسئولان تأکید کردند: از این ملت باید تشکر عملی شود.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

پیام تسلیت رئیس جمهور به رئیس دفتر سیاسی حماس در پی شهادت تعدادی از اعضای خانواده اسماعیل هنیه: صهیونیستها به هیچ اصولی پایبند نیستند

آیت الله رئیسی با صدور پیامی خطاب به اسماعیل هنیه، شهادت تعدادی از اعضای خانواده وی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به خودروی ایشان را تسلیت گفت.

۲۵ فروردین

توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی توسط سپاه

یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد.

این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت Zodiac که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام Eyal Ofer است اداره می‌شود.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

آغاز پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی ۲۵ فروردین

۲۶ فروردین

رسانه‌های صهیونیستی: پاسخ ایران، تحقیر «علنی» و «سنگین» برای اسرائیل بود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با پرداختن به دستاوردهای بزرگ ایران در جریان پاسخ موشکی و پهپادی شب گذشته به جنایات رژیم صهیونیستی، این عملیات را به منزله تحقیر علنی و بی‌سابقه برای رژیم دانستند.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور: معادله راهبردی تغییر کرد/ هدف گرفتن اموال و افراد ایرانی با پاسخ مستقیم مواجه می‌شود

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: اکنون معادله راهبردی تغییر کرده است و هدف قرار دادن نیروها و دارایی‌های ایران با پاسخ مستقیم مواجه می‌شود.

با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس؛ کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان با تصویب این کمیسیون خبر داد.

۲۷ فروردین

رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی مسکن: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند

آیت الله رئیسی افزایش تولید مسکن را از مولفه‌های مهم تحقق شعار سال، یعنی رونق و جهش تولید دانست و از همه مدیران و استان‌ها خواست تحقق طرح نهضت ملی مسکن را تا حصول نتیجه قطعی به صورت مجدانه و مجاهدانه پیگیری کنند.

بهادری جهرمی: حقوق بین‌الملل پشتوانه عملیات مقتدرانه «وعده صادق» بود

سخنگوی دولت در یادداشتی با تأکید بر اینکه کشورمان در دفاع مشروع، از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد، عملیات وعده صادق را مستظهر به قوانین بین‌الملل از جمله ماده ۵۱ منشور ملل متحد دانست.

۲۸ فروردین

رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی را درمی‌یابند

رئیس‌جمهور در دیدار نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت.

نشست مشترک اقتصادی خاندوزی و منظور برگزار شد

وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک سخنگوی اقتصادی دولت اهم برنامه های دولت سیزدهم در سال جاری و نیز نحوه تأمین منابع و هزینه‌کرد بودجه را تشریح کردند.

خاندوزی در این نشست اعلام کرد: نرخ تسعیر نفت در قانون بودجه برای کل سال ثابت است و دولت هیچ منفعتی از نوسانات ارزی نمی برد.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

۳۰ فروردین

رئیس جمهور وارد سمنان شد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفری یکروزه و در قالب دومین سفر دولت سیزدهم به سمنان، وارد مرکز این استان شد.

نگاهی به اقدامات دولت در سفر استانی سمنان/ همت دولت در خدمت به مردم/ بهره برداری از ده ها طرح اقتصادی و تصویب ۱۴۵ مصوبه جدید در سمنان

رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت در نخستین سفر استانی سال ۱۴۰۳، صبح امروز پنج‌شنبه به استان سمنان سفر کردند که ساخت و تکمیل ۱۹۰۰۰ مسکن، احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی، افتتاح ۱۱ طرح صنعت آب و برق و تکمیل چندین طرح‌ آزادراهی و جاده‌ای، تنها بخشی از نتایج چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به سمنان است.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

داود منظور (معاون رئیس جمهور) : بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به ۲ مرحله‌ای بودن بودجه ۱۴۰۳، اجرای بخش اول قانون بودجه امسال از ابتدای سال آغاز شد و بخش دوم نیز مقرر شده حداکثر تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ شود.

۳۱ فرورین

در گفتگوی تلفنی با استاندار صورت گرفت/ پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی آیت الله رئیسی

رئیس جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

واکنش وزیر خارجه ایران به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان/ امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

همه حوادث و اتفاقات فروردین امسال؛ از تنبیه متجاوز تا افتخار آفرینی دیپلماسی و میدان

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha