۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85451790
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واحد عرضه کود شیمیایی یارانه‌ای در گیلان به دلیل گرانفروشی جریمه شد

رشت- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره ‌کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از جریمه ۱۳ میلیارد ریالی یک واحد عرضه کننده کود شیمایی یارانه‌ای در استان به دلیل گرانفروشی خبر داد.

علی رضا حسینیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با شروع فصل کشاورزی بازرسان صنعت، معدن و تجارت گیلان همراه با بازرسان کارگروه کود از کلیه مراکز خدماتی حمایتی کشاورزی عرضه کود و سموم آفات نباتی استان بازرسی می‌کنند که طی بازرسی های انجام شده یک واحد عرضه کود شیمیایی یارانه‌ای به دلیل گرانفروشی و عدم عرضه کالا مشمول جریمه شد.

وی ارزش ریالی پرونده این واحد عرضه کننده را ۱۳ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: پرونده این واحد خاطی برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: بازرسی از مراکز خدماتی حمایتی کشاورزی عرضه کود و سموم آفات نباتی استان در دستور کار این معاونت قرار دارد؛ لذا چنانچه کشاورزان استان تخلفاتی در عرضه محصولات مشاهده کردند می توانند در تماس با سامانه ۱۲۴ این موارد را گزارش کنند.

استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد صنفی از این تعداد در مرکز استان فعال است. مرکز دریافت گزارشهای مردمی شاملir.۱۲۴ سامانه تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش ها و شکایات مردمی است.

این استان همچنین بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha