دولت باتمام قوا برای حل مشکلات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان وارد شد/تشکر ویژه از رئیس‌جمهور

تهران- ایرنا- نماینده مردم زابل در مورد اقدامات دولت برای حل مشکلات سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور با تمام قوا در حال پیگیری حل مشکلات مردم هستند و اقداماتی خوبی در این راستا انجام دادند که جای تشکر ویژه دارد.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اقدامات دولت برای حل مشکلات سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان گفت: از تمام ارکان دولت، اعضای هیات دولت و شخص رییس جمهور که به موضوع سیل استان سیستان و بلوچستان به طور ویژه ورود پیدا کردند، تشکر می‌کنم.

نماینده مردم زابل با بیان اینکه حضور وزیر کشور در منطقه سیل زده بسیار حائز اهمیت بود، گفت: در وقایع اخیر شخص رییس‌جمهور به عنوان نفر اول دولت پیگیر حل مشکلات منطقه بود این اتفاق بسیار ارزشمندی است و باعث دلگرمی همه کسانی شد که در این منطقه در حال خدمت رسانی به مردم بودند.

عضو کمیسیون عمران مجلس از اقدامات سپاه پاسداران در کمک رسانی به مردم سیستان و بلوچستان تشکر کرد و اظهار داشت: مجموعه سپاه در سیل اخیر همراهی خوبی با دولت برای حل مشکلات مردم داشت، همدلی در ارکان دولت، استانداری و وزرا هم باعث شد که در سریعترین زمان ممکن تا جای که در توان دولت است امداد رسانی و کمک رسانی به مردم سیل زده را انجام شود.

سرگزی از دولت خواست که اعتبار ویژه برای تقویت زیر ساخت‌های آسیب دیده در استان سیستان و بلوچستان را در دستور کار خود قرار دهد و بیان داشت: بعد از اتمام فرایند امداد رسانی به سیل زدگان، تردد مردم در محورهای ارتباطی با مشکل روبرو می شود، امیدواریم دولت هر چه سریع تر برای این مشکل چاره اندیشی کند.

نماینده مردم زابل در مورد عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با حوادث غیر مترقبه گفت: تک تک اعضای هیات دولت به صورت شبانه روزی برای حل مشکلات مردم سیل‌زده ورود پیدا کردند اینکه ما زمین ویرانه ای را در اختیارشان قرار دادیم و از آنها بخواهیم که سریع آباد شود، امکان پذیر نیست و زمان بر است.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که در سیل اخیر، دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور با تمام قوا در حال پیگیری حل مشکلات مردم هستند و اقداماتی خوبی انجام شد که جای تشکر ویژه دارد.

به گزارش ایرنا، بارش‌های سیل‌آسا که در هفته پایانی فروردین ماه جنوب کشور را فراگرفت، بیشترین بارش‌ها را در جنوب سیستان و بلوچستان در شرایطی رقم زد که این منطقه پیش از نوروز نیز متاثر از سیل و بارش‌های شدید بود.

بر اساس برآورد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، وقوع بارش های سیل آسا به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرده به طوری که به دلیل طغیان رودخانه‌ها قرار است تا برقراری شرایط پایدار، این روستاها به صورت سیار آبرسانی شود.

تمام تجهیزات و امکانات سیستان و بلوچستان و کشور از جمله استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان برای رفع سریع آسیب‌ها بسیج شده‌اند.

در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

در پی این وضعیت احمد وحیدی وزیر کشور به سیستان و بلوچستان سفر کرد و همراه با استاندار سیستان و بلوچستان از نخستین لحظات در میدان و در بین مردم در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب استان حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی به مردم قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha