معین‌الدین سعیدی: عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد

تهران- ایرنا- نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور بهنگام مسئولان، تاکید کرد: مسئولان از همان ساعات اولیه وقوع سیل کنار مردم چابهار بودند که این باعث دلگرمی و امیدواری شد.

معین‌الدین سعیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سیل اخیر در چابهار گفت: از همان ساعات اولیه وقوع سیل مسئولان اجرایی و به ویژه شخص استاندار و وزیر کشور و رئیس سازمان راهداری کنار مردم سیل‌زده بودند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور مسئولان اجرایی کنار سیل‌زدگان چابهار باعث دلگرمی مردم شد و ارائه خدمات از سوی مسئولان به سیل‌زدگان جای قدردانی دارد.

سعیدی افزود: مشکلات در اثر تخریب زیرساخت‌های آب و برق و راه بسیار بیشتر شده و ارائه خدمات به سیل زدگان با مشکلات زیادی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو تلاش بسیاری را برای مهار آب‌های مرزی انجام می‌دهد اما باز هم بخشی از این آب‌ها به دریا می‌ریزد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان از سیل اخیر خسارات زیادی دیده‌اند و باید برای جبران خسارات وارد شده به زیرساخت‌ها بودجه اعتباری در نظر بگیریم.

سعیدی افزود: درست است که حجم تخریب‌ها در سیل اخیر بسیار زیاد بود اما مسئولان تلاش‌های خود را برای خدمت رسانی به سیل‌زدگان داشتند که از آنها سپاسگزاری می‌کنم.

به گزارش ایرنا، بارش‌های سیل‌آسا که در هفته پایانی فروردین ماه جنوب کشور را فراگرفت، بیشترین بارش‌ها را در جنوب سیستان و بلوچستان در شرایطی رقم زد که این منطقه پیش از نوروز نیز متاثر از سیل و بارش‌های شدید بود.

بر اساس برآورد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، وقوع بارش های سیل آسا به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرده به طوری که به دلیل طغیان رودخانه‌ها قرار است تا برقراری شرایط پایدار، این روستاها به صورت سیار آبرسانی شود.

تمام تجهیزات و امکانات سیستان و بلوچستان و کشور از جمله استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان برای رفع سریع آسیب‌ها بسیج شده‌اند.

در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

در پی این وضعیت احمد وحیدی وزیر کشور به سیستان و بلوچستان سفر کرد و همراه با استاندار سیستان و بلوچستان از نخستین لحظات در میدان و در بین مردم در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب استان حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی به مردم قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha