۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85452783
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دولت نجات ملی یمن ۱۱ اسیر را آزاد کرد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85452783
دولت نجات ملی یمن ۱۱ اسیر را آزاد کرد

تهران - ایرنا - دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله یمن ۱۱ اسیر وابسته به دولت مستعفی و فراری این کشور را در اقدامی یکجانبه آزاد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری انصارالله یمن، اسیران آزاد شده چهار سال قبل در جریان درگیری نیروهای مسلح یمن با مزدوران وابسته به نیروهای ائتلاف مورد حمایت آمریکا به اسارت در آمده بودند.

پایگاه خبری انصارالله یمن با اعلام این خبر، افزود:‌ این ۱۱ اسیر از اهالی منطقه الشمایتین (جنوب استان تعز در جنوب غرب یمن) هستند که در جریان عملیات «نصر من الله» در جبهه نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان با نیروهای مسلح می جنگیدند و به اسارت در آمده بودند طی مراسمی با حضور «احمد المساوی» سرپرست استانداری تعز، آزاد شدند.

بر اساس این گزارش، آزادی این اسیران به رغم اینکه اسامی آنها در لیست مبادله اسیران با طرف های مقابل قرار داشت بنا به دستور «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن و در پاسخ به درخواست شیوخ و سرشناسان منطقه الحجریه (در جنوب تعز) انجام شد.

در این پیوند، «احمد المساوی» سرپرست استانداری تعز در مراسم یادشده، اظهار داشت که از سال ۱۴۴۱ هجری قمری ( ۱۳۹۸ شمسی) تا کنون هیچ مذاکره‌ای برای آزادی اسیران چه از سوی طرف‌های خارجی ( عربستان) و یا مزدورانی که برای آنها جنگیدند ( نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن) انجام نشده است و در مقاطع مختلف گروهی از اسیران با میانجیگیری شیوخ آزاد شده اند.

همچنین «رمزی فاروق» ، فرماندار شهرستان الشمایتین در این باره اظهار داشت: در راستای تلاش تعدادی از شیوخ و سرشناسان منطقه الحجریه و در راس آنها «عبدالوارث القرشی» و «عارف الأدیمی» «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انقلاب مردم یمن با آزادی ۱۱ نفر از اسیران از اهالی شهرستان الشمایتین موافقت کرد که آزاد شدند.

انصارالله یمن در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹ از آزادسازی ۳۵۰ کیلومتر مربع از منطقه «کتاف» در استان صعده در پی انجام عملیات « نصر من الله» و شکست سه تیپ از مزدوران وابسته به نیروهای ائتلاف عربی و اسارت ۲ هزار نفر از مزدوران و تعدادی از سربازان عربستان سعودی خبر داده بود.

یمن از ۲ اکتبر ۲۰۲۲ زمانی که سازمان ملل اعلام کرد که دولت مستعفی و فراری یمن و گروه انصارالله برای تمدید و گسترش آتش بس ۶ ماهه به توافق نرسیده اند، شاهد آرامش شکننده ای بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha