۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷
کد خبر: 85453034
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین به عنوان یکی از طرح های مهم درمانی استان هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و فاز نخست آن نیز با ۳۵۰ تخت در دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

دکتر عبدالله دیده بان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه علوم پزشکی، بهداشت و درمان استان، اظهار کرد: ۴۲ طرح در حوزه توسعه زیر ساخت های بهداشت و درمان استان قزوین طی مدت ۳۲ ماه گذشته تکمیل و تحویل داده شد و چهار واحد دیگر در حال تحویل موقت است.

وی با اشاره به روند اجرایی ۶۰ طرح بهداشت و درمان استان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، تصریح کرد: خدماتی که این طرح ها ارایه خواهند کرد در سطح ملی بوده چرا که هموطنان دیگر شهرهای کشور با عبور از استان قزوین، به ویژه در ایام تعطیلات و مناسبت های مختلف نیز می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

دیده بان ادامه داد: بیمارستان اعصاب و روان قزوین نیز که با کمک خیران خریداری شده با گنجایش ۱۵۰ تخت در مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم تنها یک دستگاه ام آر آی در قزوین وجود داشت اما هم اکنون این تعداد به پنج دستگاه افزایش پیدا کرده و در حال خدمت رسانی هم هستند و هیچ لیست انتظاری نیز در این رابطه وجود ندارد.

به گفته این مسوول، قزوین جزو معدود استان هایی است که دارای دستگاه سیتی آنژیوگرافی است که گرفتگی عروق قلبی را در عرض یک ربع مشخص می کند و همچنین بهره مند از انواع دستگاه های اکو، سونوگرافی، تجهیزات چشم و لیزرهای درمان چشم نیز می باشد.

وی افزود: بخش های دیالیز در شهرستان های قزوین و تاکستان در حال خدمت رسانی هستند و یک بخش دیگر نیز برای مرکز درمانی محمدزاده در دستور کار می باشد و این در حالی است که بخش دیالیز آبیک هم خدمات خود را به شهروندان این شهر ارایه می دهد.

دیده بان با اشاره به فعالیت های تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: این دانشگاه در بین دانشگاه های تیپ ۲، رتبه چهارم و در بین کل دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ و در حوزه غذا و دارو رتبه سوم را با وجود همه کمبودها کسب کرده است.

وی در خصوص حوزه فعالیت های بهداشتی نیز خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵۰ نوع خدمات بهداشتی از قزوین تا دورترین نقاط استان به صورت رایگان ارایه می شود و همزمان با برگزاری چند پویش نیز خدماتی از جمله کنترل فشار خون و دیابت به شهروندان استان ارایه شده که توانستیم تعداد بالایی از افراد مشکوک به این بیماری ها را شناسایی و در جهت رفع بیماری آنها اقدامات لازم را به عمل آوریم.

این مسوول با اشاره به شروع کار پزشک خانواده در این استان، تاکید کرد: شهروندان می توانند با اجرایی شدن این طرح با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود، از وضعیت سلامت بدن خود اطمینان لازم را کسب کنند.

دیده بان ادامه داد: ساخت سالن ورزشی سرپوشیده، انجام اردوهای فرهنگی و راه اندازی هشت رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی در مقاطع مختلف نیز از جمله برنامه های آموزشی و فرهنگی اجرایی شده این دانشگاه بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص مشکل کمبود پزشک و جراح در استان قزوین، خاطرنشان کرد: بعضی از رشته های پزشکی برای بسیاری از افراد جذابیت ندارد و تعرفه ها و حقوق دولتی که برای پزشکان در نظر گرفته می شود مورد رضایت آنها قرار ندارد، به همین دلیل مشکل کمبود پزشک در قزوین به وجود آمده که امسال فقط یک پزشک جراح کودک را توانستیم جذب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha