مدیر تیم‌های ملی هندبال: نوجوانان کار سختی در جهان دارند/ضعف دختران به باشگاه‌ها برمی‌گردد

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی هندبال زنان گفت: دختران ما در مسابقات قهرمانی جهان مقدونیه شمالی در گروه سختی قرار دارند اما می‌توانند با یک بازی حساب شده نتیجه خوبی را رقم بزنند.

مریم رضاییان در گفت‌وگو با ایرنا درباره استعدادیابی در رده جوانان، اظهار داشت: از مهر سال گذشته چهار اردو برای اعزام دختران به هندبال جوانان آسیا برگزار و استعدادیابی کردیم. از ۱۲۰ نفر در هشت گروه آزمون گرفتیم و این تعداد به ۲۸ نفر رسید. در نوجوانان نیز استعدادیابی را از آذرماه آغاز کردیم و توانستیم تا پایان اسفند در چهار اردو دو گروه را امتحان کنیم. ۱۴۰ نفر در این اردوها حضور داشتند که تعداد آنها در چهارمین مرحله اردو به ۲۸ نفر رسید.

وی افزود: تیم نوجوانان هندبال دختران از ۲۴ فروردین تا ۳۰ فروردین در تهران برای اعزام به مسابقات جوانان جهان مقدونیه شمالی در اردو بودند. در حال حاضر تمام تمرکز ما روی این مسابقات است و اردوها را به خوبی برگزار می‌کنیم تا دختران ما بتوانند پرقدرت در این مسابقات شرکت کنند.

مدیر تیم‌های ملی هندبال زنان عنوان کرد: دختران ما در گروه سختی قرار دارند اما می‌توانند با یک بازی حساب شده نتیجه خوبی را رقم بزنند. مخصوصا که دختران ایران قبلا نشان دادند که می توانند با یک بازی خوب در مسابقات قهرمانی آسیا هنگ کنگ به سهمیه جهانی برسند و در رده نوجوانان در مسابقات جهانی جزو ۱۶ تیم برتر جهان قرار بگیرند.

مدیر تیم‌های ملی هندبال: نوجوانان کار سختی در جهان دارند/ضعف دختران به باشگاه‌ها برمی‌گردد

وی ادامه داد: دختران نوجوان ایران در مسابقات جهانی با تیم‌های رومانی، هلند و برزیل همگروه هستند. بچه‌ها باید تمام تلاش خود را کنند تا در اردوها و در خارج از اردو به اوج آمادگی جسمانی برسند و حتما خواهند رسید و از این مسابقات با دست پر برمی‌گردند.

رضاییان خاطرنشان کرد: ما در سال ۱۴۰۵ مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا را در پیش داریم و در آذر امسال نیز تیم ملی هندبال زنان باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند که هنوز تاریخ و مکان این مسابقات مشخص نیست. اردوهای زنان ما از اواسط ادریبهشت ماه آغاز می‌شود. منتظر هستیم تا ببینیم برنامه نوروزگاه به چه صورت است و اگر برگزار می‌شود در این تورنمنت شرکت کنیم و اگر نشود سعی خواهیم کرد تا این اردوها با نظم برای این رده برگزار شود.

وی یادآور شد: هندبال تنها رشته توپی است که وارد مسابقات جهانی شد و با توجه به اینکه رشته‌های توپی دیگر چون والیبال در آن سرمایه‌گذاری زیاد می‌شود اما هندبال توانسته برخلاف آنها به سهمیه جهانی برسد و عملکرد معقول و خوبی داشته باشد. کسب عنوان شانزدهم در رده نوجوانان یک نتیجه عالی است و با توجه به امکانات و مشکلاتی که داریم، باز هم رسیدن به موفقیت و صعود به رده بالاتر در جهان دور از دسترس نیست. باید همه دست به دست هم دهیم تا این اتفاق بیفتد.

مدیر تیم‌های ملی هندبال: نوجوانان کار سختی در جهان دارند/ضعف دختران به باشگاه‌ها برمی‌گردد

مدیر تیم‌های ملی هندبال زنان اضافه کرد: علیرضا پاکدل تمام تلاشش را برای تمامی رده‌های هندبال زنان انجام می‌دهد و از دوره قبل تاکنون نگاه ویژه‌ای به دختران داشته است و همین موضوع سبب می‌شود تا هر سری یک رده سنی به مسابقات اعزام شوند و عنوان کسب کنند. دختران ما در آذر سال گذشته در مسابقات جهانی بزرگسالان ما نخستین پیروزی را در این مسابقات داشتند و کار خیلی بزرگی کردند و اگر آنها به این روال ادامه دهند به موفقیت می‌رسند.

وی گفت: بخشی از ضعف هندبال ایران به باشگاه ها بازمی‌گردد. ما به باشگاه ها چشم امید داریم تا این خلا را پر کنند. بازیکنان ما زمان زیادی در اختیار باشگاه‌ها هستند و باید از لحاظ امکانات و بدنسازی به آنها بیشتر رسیدگی شود تا در اردو کار بدنسازی از روی شانه ما برداشته شود. هرچند بانوان ما همواره خود را آماده نگاه می‌دارند و به آنها بسیار امیدوار هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha