چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در قشم برگزار شد
عکس تزئینی است

قشم - ایرنا - مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات شهرستانی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی با شعار «هم‌نوای قرآن، هم‌صدای غزه» در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد غفاری روز دوشنبه اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۲ هزار دانش‌آموز از ۱۰۰ مدرسه شهرهای قشم و درگهان به مدت ۲ روز (دوم و سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) در موسسه قرآنی مسجد النبی (ص) برگزار شد.

وی ادامه داد: روز گذشته (یکشنبه) در روز نخستین روز از برگزاری این مسابقات دانش‌آموزان دختر پایه ابتدایی سرزمین آب و آفتاب با هم به رقابت پرداختند و امروز(دوشنبه) در دومین روز برگزاری این مسابقات هم دانش‌آموزان پسر مدارس ابتدایی نگین خلیج فارس در حال رقابت با یکدیگر هستند.

به گفته مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، حدود ۴۰۰ دانش‌آموز مقطع اول و دوم متوسطه سطح جزیره قشم هم در روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی با هم رقابت کرده بودند.

غفاری بیان داشت: ۹۶ نفر از دانش‌آموزان مقطع اول و دوم دبیرستان شرکت‌کننده در این مسابقات به عنوان نفرات برتر قرار است روز ۱۳ اردیبهشت امسال در مسابقات استانی که در شهر بندرعباس برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی گفت: این مسابقات توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ارتقا سطح قرآنی دانش‌آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه آزاد در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha