۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85453796
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۰ درصدی بارش باران در همدان نسبت به میانگین بلند مدت

همدان - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه متوسط بارندگی استان از ابتدای سال آبی جاری ۳۲۵ میلیمتر گزارش شده است،گفت: بارش های امسال به نسبت میانگین بلند مدت ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، رضا اخلاص مند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش بارش های استان در سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲،افزود: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است، درحالی که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی متر گزارش شده بود.

وی با بیان اینکه متوسط بارندگی بلند مدت در بازه زمانی مشابه در همدان برابر ۲۹۶ میلی متر است، خاطرنشان کرد: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان در محدوده مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است،گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی متر می باشد که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص مند کمترین میزان بارش را در محدوده مطالعاتی رزن، قهاوند، حوضه قره چای و ایستگاه های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی متر دانست و افزود: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلند مدت ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در ادامه از شهروندان به ویژه کشاورزان خواست تا در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha