۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85453975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار زنجان: شیب نزولی ولادت در استان متوقف شد

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: شیب نزولی ولادت در استان طبق بررسی آمار سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۲ متوقف شده که این موضوع امیدوارکننده است و باید اقدامات حمایتی و تکلیفی دستگاه‌ها در این زمینه با جدیت ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان با اشاره به نگرانی ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت، افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب و شکل گیری گفتمانی در این خصوص، تاثیر مثبتی را در جامعه برجای گذاشت هرچند اقدامات در ابتدا سرعت لازم را نداشت.

وی گفت: تعداد ولادت ها در استان در سال ۹۷، هشت درصد و در سال ۹۸، ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش یافت.

این مسوول ادامه داد: از سال ۹۸ به بعد شیب نزولی ولادت در استان متوقف شد که نشانگر توجه مردم به سیاست های جوانی جمعیت است که باید اهتمام بیشتری در این خصوص از سوی دستگاه ها صورت گیرد.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: در سال ۹۸ در شرایط کرونایی ۱۶ هزار و ۳۳۲ ولادت به وقوع پیوست و در سال ۹۹ هم ۱۵ هزار و ۱۴۶ ولادت در استان ثبت شد که این میزان ولادت، کاهش هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می داد.

رفیعی با بیان اینکه نرخ جایگزینی جمعیت در استان در سال ۱۴۰۰ به یک درصد رسید، افزود: این سال با ۱۵ هزار و ۲ مورد ولادت کمترین کاهش این واقعه در استان ثبت شد.

این مسوول با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ مورد ولادت با کاهش ۵.۵ درصد ثبت شد، گفت: طی سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۹۲۳ مورد واقعه ولادت گزارش شد که کاهش یک و نیم درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی با بیان اینکه اتخاذ سیاست های تشویقی و وقوع برخی شرایط موجب بروز این مهم شد، اظهار داشت: اقدامات خوبی در اجرای سیاست های فرزندآوری در استان انجام گرفت.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه کارهای فرهنگی در قالب تشکل های مردم نهاد درخصوص ازدواج و فرزندآوری انجام می شود، گفت: فعالیت خیریه های استانی نیز در این زمینه اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه دستگاه های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیلگر فعالیت های تشکل های مردمی در این حوزه باشند، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از سقط جنین در استان، کارگروهی تشکیل شد که برنامه های آن به صورت جدی در کنار اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) پیگیری می شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه این کارگروه با اقدامات سلبی و به صورت جدی با تمامی مراکز و افرادی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می کند، خاطر نشان کرد: مقامات قضائی استان نیز پشتیبانی لازم را دارند که امیدواریم با مجموعه این اقدامات، توقف شیب نزولی جمعیت و افزایش نرخ باروری و جایگزینی جمعیت را در استان شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha