فهرست وفاداران براساس نیازهای کمیسیون‌های مجلس تهیه شد/ لزوم حضور همه جریان‌ها در انتخابات

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی حضور همه جریان‌های سیاسی در مرحله دوم انتخابات مجلس را ضروری دانست و گفت: تشکل متبوعش براساس نیاز کمیسیون‌های تخصصی مجلس از فهرست ۱۶ نفره خود در تهران رونمایی کرد.

«حبیب‌الله بوربور» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، در ارزیابی خود از اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که نصف به اضافه یک یعنی ۱۶ نفر در دور اول انتخابات رأی نیاورند، براساس قانون باید در دور دوم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر از نیمی از نمایندگان تهران و در کل کشور، جمعاً ۴۵ نفر به دور دوم راه یافتند، افزود: به هر حال این تعداد می‌توانند در میزان رأیی که در مجلس داده می‌شود سرنوشت‌ساز باشد.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم که همه در انتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: جریانات سیاسی با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب که فرمودند از لیست‌های مختلف افراد اصلح را که تشخیص می‌دهید می‌توانند براساس شرایط نظام، مشکلات و مسائل معیشتی مردم، سیاست خارجی، مسائل بودجه‌ای و نظارتی، بودجه ۵ ساله و برنامه ۵ ساله هفتم اقدام کنند را انتخاب کنید از این رو ما در مرحله دوم انتخابات هم این اقدام را انجام داده‌ایم.

بوربور اعلام کرد: جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی براساس همین فرمایش رهبر معظم انقلاب از میان ۳۲ نفری که در لیست‌های مختلف حائز صلاحیت شناخته شده بودند و به مرحله دوم راه یافتند که باید از میان آنها ۱۶ نفر انتخاب شود را تحت عنوان «فهرست وفاق» معرفی کرد.

بوربور گفت: جمعیت وفاداران انقلاب براساس نیاز کمیسیون‌های تخصصی مجلس کاندیداهای خود را پیشنهاد داد و اکنون این افراد مشخص و معرفی و از آنها رونمایی به عمل آمد که از همه لیست‌های انتخاباتی در آن حضور دارند.

وی درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس، با بیان اینکه بیش از نیمی از نمایندگان تهران که معمولا در مجلس تاثیرگذار هم هستند انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: افراد باید سعی کنند برای انتخاب نیم دیگر از بین لیست‌هایی که ارائه می‌شود را انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رای، انتخابات پرشوری را رقم خواهد زد، گفت: به هر تعداد افرادی که در انتخابات شرکت کنند، نامزدی که رأی بیاورد انتخاب می‌شود اما اگر با تعداد افرادی که با تفکر و تعقل لازم و رأی و نظر بیشتری انتخاب ‌شوند مشخص است که از کیفیت بالاتری در مجلس شورای اسلامی برخوردار خواهند بود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

ایرنا ۴ اردیبهشت ماه از فهرست جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی (حوزه انتخابیه تهران) تحت عنوان «فهرست وفاق» خبر داده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha