۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85454003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت صدقه در کاشان ۲۵ درصد افزایش یافت

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85454003
پرداخت صدقه در کاشان ۲۵ درصد افزایش یافت

کاشان _ ایرنا _ رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت:مردم شهرستان از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند که این آمار ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد دارد.

محسن حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صدقه توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری شهرستان جمع آوری شده است.

وی اظهار کرد:در این مدت هشت میلیارد ریال از طریق روش های الکترونیکی شامل کد ussd، اینترنتی، خودپرداز، موبایل سنا، واریزبه حساب و کارتخوان پرداخت شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان بیان کرد: بیشترین درآمد صنادیق مربوط به صنادیق خانگی بوده که ۳۶ میلیارد ریال از این محل جمع‌آوری شده است و به طور متوسط ماهانه مردم نیکوکار شهرستان چهار میلیارد ریال صدقه به نیازمندان اهدا کردند.

وی تعداد کل مشترکان صدقات در شهرستان را ۳۰ هزار مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۲۸ هزار مشترک صنادیق کوچک، تعداد ۲ هزار صندوق بزرگ معابر و اماکن و کلیه مشترکین دارای کد QR است.

حمیدی یادآور شد: صدقات جمع‌آوری شده مردم خیر و نیکوکار نیز در سرفصل‌های جهیزیه، مسکن، درمان، اشتغال، لوازم ضروری منزل و هزینه های تحصیلی هزینه می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیکی، آسان‌ترین روش کمک به نیازمندان است تاکید کرد: شهروندان داخل و خارج از شهرستان می‌توانند با شماره گیری #۰۳۱۸*۸۸۷۷* و در سایر ادارات مبلغ صدقه خود را پرداخت تا در اولین فرصت به دست نیازمندان واقعی برسد.

حمیدی گفت: برای تمامی مشترکین صنادیق کوچک صدقات برچسب کیوآر کد نصب شده که می توانند علاوه برپرداخت صدقه فیزیکی بصورت الکترونیکی نیز پرداخت کنند.

وی از طراحی و اجرای نرم افزار اختصاصی کمیته امداد با نام "سامانه نیکوکاری" در راستای هوشمندسازی خدمات و تسریع در کمک‌رسانی به نیازمندان، دسترسی آسان در واریز کمک، جلوگیری از استهلاک پول ملی خبر داد و افزود: شهروندان داخل و خارج از شهرستان می توانند با دریافت این سامانه از نرم افزار کافه بازار و نصب برنامه مذکور بر روی گوشی تلفن همراه خود، همه کمک‌های خود را به هر نیتی که دارند پرداخت کنند.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha