فرماندار شهریار برای تسریع مکان یابی احداث آرامستان در  این شهرستان تاکید کرد

شهریار - ایرنا - فرماندار شهریار در جلسه هماهنگی و تبادل نظر برای تعیین محل احداث آرامستان جدید بر تسریع مکان یابی احداث آرامستان شهرستان تاکید کرد و تعیین تکلیف سریع توسط شهرداری‌های شهریار و اندیشه را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا فاتحی نژاد روز سه شنبه با اشاره به لزوم احداث آرامستان جدید در شهریار گفت: ظرفیت آرامستان شهریار رو به اتمام است وتا چند سال دیگر گنجایش تدفین اموات نخواهد داشت و احداث آرامستان جدید مطالبه مردمی و نیاز شهرستان هست لذا باید به این مسئله توجه ویژه شود.

فرماندار شهرستان شهریار ضمن تاکید بر شناسایی مکان مناسب و استفاده از ظرفیت خیران برای احداث آرامستان ادامه داد: ضروری است تا بسترهای مناسب و مستعد استقرار آرامستان شناسایی و اقدامات و ایجاد زیرساخت‌های لازم بر مبنای استانداردهای موجود و مصوب در این زمینه در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی افزود: در توسعه فضای کنونی و ساخت آرامستان جدید باید تمامی پیوست های شهرسازی اعم از اجتماعی، خدماتی، زیست محیطی، ترافیکی و سایر عوامل مد نظر قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

فاتحی‌نژاد تشکیل کارگروه تخصصی برای پیگیری و تعیین تکلیف احداث آرامستان جدید با حضور تمامی دستگاه های مرتبط خواستار شد و تصریح کرد: تا جلسه بعدی ضمن کارشناسی و انجام مطالعات لازم بر روی مکان های پیشنهادی جهت احداث آرامستان باید نتیجه نهایی برای عملیاتی نمودن این پروژه اتخاذ شود.

جمعیت شهرستان شهریار در آخرین سرشماری ۷۴۴ هزار و ۲۰۶ نفر و با نرخ رشد ۳٫۶ حدود یک میلیون نفر برآورد می شود.

شهرستان شهریار به لحاظ مجاورت با پایتخت و آب و هوای مناسب و برخورداری از خاک و دشت‌های حاصلخیز،باغات سرسبز استعداد مهاجرپذیری بالایی داشته و محل سکونت قومیت های مختلف با تنوع فرهنگی، شرایط خاصی را بر شهرستان حاکم کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha