قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم در اعتاب مقدسه و مساجد کشور

شهر ری - ایرنا - همزمان با شب رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) قرائت سراسری زیارتنامه سیدالکریم در اعتاب مقدسه و مساجد کشور صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا ، همزمان با شب رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء، زیارتنامه آن حضرت در اعتاب مقدسه و مساجد کشور به صورت سراسری قرائت می شود.

در این شب، همگان از دور و نزدیک دل را روانه این صحن و سرا خواهند نمود و با توسل به این محدث علیم و امامزاده واجب التعظیم که مرقدش کربلای ایران اسلامی است با سوز دل برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) و رفع مشکلات مومنین دست به دعا و نیایش برداشته و زیارتنامه این سلاله پاک امام حسن مجتبی(ع) را زمزمه خواهند نمود.

قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم در اعتاب مقدسه و مساجد کشور

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام اظهار داشت : ویژه برنامه های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء علیه السلام با ۲۷ عنوان برنامه و شعار جهاد و هجرت برگزار می گردد.

قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم در اعتاب مقدسه و مساجد کشور

به گزارش اداره کل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدّس، حجت الاسلام و المسلمین محسن عرفاتی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از ویژگی های حضرت عبدالعظیم علیه السلام جهاد و هجرت است افزودند: آن حضرت جهاد و هجرت عملی یعنی مقابله با حکّام ظلم و جور را به دستور حضرت امام هادی علیه السلام سرلوحه زندگی خود قرار داده بود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالظیم علیه السلام با اشاره به شناخت نامه حضرت عبدالعظیم علیه السلام افزودند در این شناخت نامه راوی ۱۲۰ روایت از اهل بیت علیهم السلام بودند که نشان می دهد آن حضرت به عنوان راوی حدیث در حوزه فکر، اندیشه و جهاد تبیین نقش ایفا کرده اند.

وی با تاکید بر مساله جهاد و هجرت از خطباء و سخنرانان در برگزاری مراسم رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام درخواست نمودند تا با تبیین این دو ویژگی مهم زندگی آن حضرت و باتوجه به شرایط روز که شاهد ظلم استکبار جهانی هستیم، نسل جدید را با این ویژگی های مهم آن حضرت آشنا کنند.

اعلام برنامه های هفتگی آستان مقدّس از ۱ لغایت ۷ اردیبهشت ماه

قرائت سراسری زیارتنامه حضرت عبدالعظیم در اعتاب مقدسه و مساجد کشور

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در پانزدهم شوال (۲۵۲ ه. ق)، در شهرری وفات یافت. حضرت عبدالعظیم حسنی به این علت که متوکل عباسی شرایط نامساعد برای زندگی و فعالیت نوادگان پیامبر (ص) و علی (ع) فراهم آورده بود به شهرری هجرت کرد زیرا در این شهر زمینه‌های مساعد شیعی و انقلابی وجود داشت. به روایتی که از ملاباقر مازندرانی ذکر شده است هجرت حضرت عبدالعظیم (ع) به شهرری به دستور امام هادی (ع) بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha