۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85454462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار دماوند: دولت سیزدهم در مسیر تحقق مطالبات حوزه سلامت مردم حرکت می‌کند

دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند گفت: دولت به مسیری می رود که بتواند به صورت کامل مطالبات مردمی را در حوزه سلامت محقق کند، بطوری که بسیاری از طرح‌هایی که حتی بیش از ۱۵ سال رها شده بود، با همت دولتمردان شاهد به ثمر رساندن آن بودیم.

رضا طاهر خانی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه مرکز سلامت روانی اجتماعی (سراج) اظهار داشت: افتتاح این مرکز اتفاق خوبی است که همچون دیگر اقدامات صورت گرفته شاهد ارتقای بخش سلامت شهرستان هستیم، زیرا در سطح جامعه ۲ موضوع سلامت و امنیت حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که در استقرار کامل امنیت و ارتقای سلامت اقدامات شایانی صورت گرفته و یکی از این اقدامات بیمه سلامت است که موجب شد مردم با حداقل مبلغ به دنبال دریافت خدمات باشند.

طاهرخانی ادامه داد: در شهرستان دماوند نیز در بحث ارتقاء بیمارستان‌های شهرستان و حتی خانه های بهداشت اقدامات خوبی صورت گرفت و برخی دستگاه های درمانی که نیاز منطقه و در شهرستان از آن محروم بودیم، در حال پیگیری و استقرار آن هستیم.

این مسئول تصریح کرد: در روستاها نیز بسیاری از خانه های بهداشت از استحکام خوب برخوردار نبودند که امروز برخی بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفتند و مابقی در روزهای آتی افتتاح خواهند شد.

طاهرخانی درخصوص خدمات بهداشتی و درمانی در ۲ سایت مسکن مهر شهرستان دماوند نیز گفت: مسکن مهر مهرآباد رودهن و مهک دماوند ۱۲ سال است که مردم در این سایت مسکونی ساکن هستند ولی کوچک ترین خدمات درمانی وجود نداشت که اکنون زمین آن برای بهره برداری مرکز جامع سلامت مشخص شده و پیشرفت خوبی نیز صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال افتتاح این ۲ مرکز را شاهد باشیم.

فرماندار دماوند با اشاره به ارتقاء حوزه اورژانس نیز گفت: در مناطق مختلف شهرستان به ویژه در مناطق حادثه خیر شاهد افتتاح پایگاه اورژانس در شهرستان بودیم که این امر موجب شد تا با سرعت بیشتری به مجروحان حادثه دیده، خدمات ارائه شود.

وی اظهار امیدواری کرد،ا در مرکز سراج نیز شاهد خدمات خوبی برای شهروندان در بحث آسیب های اجتماعی با مشاوره های مطلوب برای بیماران نیازمند باشیم؛ در بحث کاهش طلاق، خودکشی و یا موضوع اعتیاد نیز می توانیم اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.

افتتاح مرکز سلامت روانی اجتماعی در شهرستان دماوند
فرماندار شهرستان دماوند گفت: مرکز سراج در شهرستان دماوند خدمات سلامت روانی اجتماعی را در سه سطح پایه، تخصصی و جامع به جمعیت تحت پوشش ارائه می شود و خدمات روانشناسی، مداخلات روانشناختی و مدد کاری ه طور رایگان به مراجعان داده می شود.
مرکز سلامت روانی اجتماعی(سراج) در ساختمان موقوفه حاج محمد باقر دانش‌نیا واقع در بلوار فرهنگ شهر دماوند دایر شده است.

۳۵ درصد از شاخص ها پس از سفر رئیس جمهور در بیمارستان سوم شعبان تحقق یافت
فرماندار شهرستان دماوند گفت: ۳۵ درصد از شاخص‌ها پس از سفر ریاست جمهوری در بیمارستان سوم شعبان دماوند محقق شد و شاهد ارتقای خدمات جدید بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان در زمینه‌ بستری، انجام عمل جراحی و مداخلات درمانی هستیم
طاهر خانی ادامه داد: پیگیری ایجاد مرکز جامع و تخصصی تروما در دماوند بخش دیگری از شاخص های محقق شده پس از سفر رئیس جمهور است و در این راستا پیوست بودجه‌ای جدید جهت توسعه ساختاری و تجهیز درمانی شهرستان دماوند اختصاص یابد.

طرح سراج خدمات روز روانشناسی را به صورت یک بسته خدماتی کامل پوشش می دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آیین افتتاحیه مرکز سلامت روانی اجتماعی(سراج) در شهرستان دماوند اظهار داشت: طرح سراج که دارای مراکز پیوسته‌ای است بر اساس ضوابط علمی که خدمات روز روانشناسی را به صورت یک بسته خدماتی کامل پوشش می دهد، در نظر است یکصد مرکز در سطح کشور افتتاح شود که مجموعه ما تاکنون ۶ سهمیه را تحت پوشش دارد که پنجمین مرکز تحت پوشش دانشگاه، امروز در شهرستان دماوند افتتاح خواهد شد و ششمین مرکز در شهرستان فیروزکوه خواهد بود.

فرماندار دماوند: دولت سیزدهم در مسیر تحقق مطالبات حوزه سلامت مردم حرکت می‌کند


علیرضا زالی گفت: در پی گزارشات اولیه از پیمایش سلامت روانی و اجتماعی در کشور ضرورت انجام روش های غربالگری و مداخلات پیوسته و انجام خدمات توانبخشی و بازتوانی و خدمات مداخله ای مناسب مبتنی بر شواهد با استانداردهای علمی برای افرادی که دچار اختلالات روانی هستند، متصور بود.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم مراکز ساختاری سراج، مراقبت های اولیه و حضور روانپزشک، مددکار اجتماعی و روانشناس است که تلاش شده بر اساس ظرفیت های اجرایی در دورن شهرستان، مسیر خدمت فراهم شود چراکه این مراکز علاوه بر بحث روانی نقش مهمی در کنترل آسیب های اجتمانی و ارتقای سلامت اجتماعی ایفا می کند چراکه هدفی پیشگیرانه و همه جانبه دارد.

زالی در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان دماوند بیان داشت: بعد از سفر وزیر بهداشت به شهرستان، طرح اجرای مدیریتی زنجیره ای یکپارچه بیمارستان‌ها کلید خورد که اکنون شاهد هستیم بعد از اجرای این طرح، علاوه براینکه ۳۵ درصد از شاخص‌ها در بیمارستان سوم شعبان محقق شده، شرایط جدید برای بستری و انجام عمل جراحی و مداخلات درمانی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) نیز افزایش یافته است که می تواند در ارتقاء شاخص‌های بخش سلامت موثر باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان دماوند ویژگی‌های متفاوتی دارد که علاوه بر جمعیت ثابتی که نیازمند به خدمات سلامت است، بخش قابل توجهی نیز جمعیت شناور در فصول مختلف سال دارد که در این شرایط سرانه خدمات سلامتی فراتر خواهد رفت و از سوی دیگر وجود دو محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه و تصادفات جاده‌ای، در سفر ریاست جمهور و تاکید ایشان در خصوص ایجاد مرکز جامع و تخصصی تروما، هم اکنون طرح اولیه مورد بررسی قرار گرفته که نیازمند پیگیری ما و وزارت بهداشت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در اجرای این پروژه، عدم پیش بینی اعتبار در سفر است ولی با توجه به تاکید ریاست جمهور حتما ملزم شود پیوست بودجه‌ای جدید اختصاص یابد که توسعه ساختاری و تجهیز آن مورد بررسی قرار گیرد که بتوانیم از این ظرفیت استفاده شود.

زالی یادآور شد: همچنین اختصاص دستگاه ام .آر. ای به شهرستان دماوند نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha