۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۶
کد خبر: 85454533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معضل ترافیکی چندین ساله ملارد در باند جنوبی جاده چیتگر برطرف شد

ملارد - ایرنا - معاون امور زیربنائی و ترافیکی شهرداری ملارد با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین معضلات ترافیکی چندین ساله شهرستان ملارد در محدوده حصارک غفاری در باند جنوبی جاده چیتگر بود که عملیات تعریض آن نیز پس از توافق با مالک شروع شده است.

علی زرگر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح که سهم به سزایی در کاهش تصادفات و رفع خطر برخورد با درختان به همراه خواهد داشت، با اعتبار یکهزار میلیارد ریال در مراحل خاکبرداری و تسطیح است.

وی اظهار داشت: برای تعریض جاده چیتگر در محدوده حصارک غفاری ۲ لاین به طول ۲ کیلومتر و عرض ۱۰ متر در نظرگرفته شده که با بهره برداری از آن ، بار ترافیکی باند جنوبی یعنی مسیر از صفادشت به سمت ملارد روان می شود.

این مسئول همچنین از آغاز عملیات زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت ریزی به طول سه و نیم کیلومتر از کمربندی حدفاصل میدان ارتش تا ورودی قلعه فرامرز شهرستان ملارد خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از مصوبه شورای ترافیک شهرستان مبنی بر تکمیل این کمربندی که نقش به سزائی در سهولت تردد و کاهش بار ترافیکی به سمت صفادشت و بالعکس را در پی خواهد داشت، اعتبار لازم از سوی مجموعه مدیریت شهری درنظر گرفته شده و عملیات عمرانی با استفاده از ماشین آلات در اختیار شهرداری ملارد شروع شد.

معضل ترافیکی چندین ساله ملارد در باند جنوبی جاده چیتگر برطرف شد

معاون شهردار ملارد اضافه کرد: در ادامه اجرای این کمربندی ،عملیات خاکبرداری، زیرسازی و جدول گذاری از ورودی روستای قلعه فرامرزیه به سمت جنوب تا ورودی به محور چیتگر (ملارد به صفادشت) آغاز می شود.

زرگر اظهار امیدواری کرد این ۲ طرح مهم جاده ای تا پایان سال تکمیل و زیر بار پوشش ترافیکی قرار گیرد.

به گفته وی نصب دوربین های کنترل سرعت در ۹ نقطه از شهر ملارد و تکمیل طرح پایش تصویری سطح شهر از دیگر طرح های زیرساختی برای تسهیل عبور و مرور و تامین امنیت در شهر ملارد است.

گفتنی است در حال حاضر این قسمت از جاده ترانزیتی چیتگر در محدوده حصارک غفاری ملارد یک خیابان درختی در حد جاده روستائی می باشد که سالهاست گره کور ترافیکی صبحگاهی و عصرگاهی را برای اهالی شهرستان ملارد و همچنین مسافران ورودی به این شهرستان از استان های غربی کشور به همراه داشته است.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha